350
Ενα τυπικό απόγευμα στους δρόμους της Σιγκαπούρης | Getty Images/Ideal Images

Τέλος τα νέα αυτοκίνητα στη Σιγκαπούρη από το 2018!

Protagon Team Protagon Team 26 Οκτωβρίου 2017, 17:58
Ενα τυπικό απόγευμα στους δρόμους της Σιγκαπούρης
|Getty Images/Ideal Images

Τέλος τα νέα αυτοκίνητα στη Σιγκαπούρη από το 2018!

Protagon Team Protagon Team 26 Οκτωβρίου 2017, 17:58

Πρόκειται για μια εύπορη πόλη-κράτος 5,6 εκατομμυρίων κατοίκων. Εκεί όπου ήδη έχουν επιβληθεί περιορισμοί στον αριθμό των αυτοκινήτων που πωλούνται, αλλά και στον αριθμό όσων κυκλοφορούν, αποφεύγοντας έτσι την κίνηση που «πνίγει» σχεδόν όλες τις ασιατικές πόλεις.

Τώρα, σύμφωνα με τους βρετανικούς Times, η Σιγκαπούρη κάνει ακόμα πιο δύσκολη την αγορά ενός οχήματος, καθώς όσοι ενδιαφέρονται να γίνουν ιδιοκτήτες, θα πρέπει πρώτα να αποκτήσουν ένα «πιστοποιητικό δικαιώματος», αρκετά κοστοβόρο, το οποίο θα ισχύει για δέκα χρόνια.

Αυτές οι άδειες είναι περιορισμένες και δημοπρατούνται μηνιαία από την κυβέρνηση, ενώ η πιο πρόσφατη προσφορά, την περασμένη εβδομάδα, έφτασε τα 26.000 ευρώ. Και όχι για κάποιο «εξωτικό» σασί με λαμαρίνες, δεν μιλάμε για Porsche ή Ferrari. Αν κάποιος θέλει να αγοράσει, για παράδειγμα, ένα πεντάθυρο hatchback, ας πούμε Toyota Corolla, θα πρέπει να εκταμιεύσει περίπου 70.000 ευρώ!

Με άλλα λόγια, εκεί, ένα αυτοκίνητο κοστίζει περίπου τέσσερις φορές περισσότερο σε σχέση με την αξία του ίδιου μοντέλου στην Ευρώπη.

Αντίθετα με τα ιδιόκτητα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες, ο ρυθμός αύξησης των φορτηγών αυτοκινήτων θα παραμείνει στο 0,25%, ετησίως, μέχρι τον Μάρτιο του 2021. Αυτό θα συμβεί για να δοθεί χρόνος στις επιχειρήσεις να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων τους και να μειώσουν από μόνες τους τον αριθμό των επαγγελματικών οχημάτων που χρειάζονται.

Παράλληλα, η κυβέρνηση έχει σκοπό να επενδύσει 21 δισ. δολάρια για τις σιδηροδρομικές και λεωφορειακές μεταφορές μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Ας σημειωθεί πως οι αλλαγές αυτές δεν αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά την προμήθεια των ειδικών αδειών, δεδομένου ότι η ποσόστωση καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τον αριθμό των καταργημένων οχημάτων μετά το πέρας της δεκαετίας. Αλλά και πάλι, μια άδεια κυκλοφορίας κοστίζει πολύ ακριβά.

Οχι, όμως, όσο αποτιμάται η ανθρώπινη ζωή. Οι πρωτεύουσες γειτονικών χωρών, όπως η Τζακάρτα στην Ινδονησία και η Μανίλα στις Φιλιππίνες, υποφέρουν επίσης από κυκλοφοριακή συμφόρηση, με συνέπεια η ρύπανση να θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία – και εκεί. Είναι γεγονός ότι όλος ο πλανήτης αναζητεί τρόπους να αναπνεύσει.

Και ένας σίγουρος τρόπος θα μπορούσε να είναι και ο περιορισμός των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ολα αυτά, την ίδια στιγμή κατά την οποία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοστίζουν μια περιουσία για να τα αποκτήσεις.

3