Η Repubblica για έναν ποντίφικα που καπνίζει και μαγεύει /Το Foreign Policy για τον κρίκο που έσπασε σε μια νησιωτική αλυσίδα άμυνας / Η Daily Telegraph για το οικογενειακό πένθος πίσω από τον νέο δίσκο μιας ποπ σταρ / Και το Rue 89…
  • La Repubblica Εντυπη έκδοση

    Ενας «ιδιοφυής και βλάσφημος» Πάπας με ρεκόρ τηλεθέασης

    Αυτός ήταν πραγματικά ένας Πάπας διαφορετικός απ’ τους άλλους. Πόσο και πώς διαφορετικός; Οι ιταλοί τηλεθεατές πήραν μια γεύση την περασμένη Παρασκευή όταν και προβλήθηκαν στο ιταλικό τηλεοπτικό δίκτυο Sky τα δυο πρώτα επεισόδια της σειράς του Πάολο Σορεντίνο «TheYoung Pope». Οι έλληνες τηλεθεατές, πάλι, θα το μάθουν από την Παρασκευή, οπότε θα αρχίσει η προβολή της σειράς στον ΟΤΕCINEMA 4 HD.

    Στην Ιταλία πάντως η πρεμιέρα έκανε ρεκόρ τηλεθέασης – ο Πάπας του Τζουντ Λο καθήλωσε στις τηλεοπτικές τους οθόνες περίπου 1 εκατομμύριο τηλεθεατές, σχεδόν 50% περισσότερους απ’ όσους είχε προσελκύσει το «Gomorra», η σειρά που είχε το προηγούμενο ρεκόρ. Ενα φαινόμενο που η Repubblica επέλεξε να παρουσιάσει στους δικούς της αναγνώστες με ένα απόσπασμα από μια ομιλία αυτού του «ιδιοφυούς και βλάσφημου» Πάπα στην πλατεία του Αγίου Πέτρου: «Ξεχάσαμε να αυνανιζόμαστε, να χρησιμοποιούμε προφυλακτικά, να κάνουμε άμβλωση, να ευλογούμε τους γάμους των γκέι, να δίνουμε τη δυνατότητα στους ιερείς μας να αγαπιούνται και να παντρεύονται, ξεχάσαμε να έχουμε σχέσεις χωρίς τον σκοπό της αναπαραγωγής και χωρίς να αισθανόμαστε ένοχοι, να χωρίζουμε, να επιτρέπουμε και στις μοναχές να ιερουργούν, να κάνουμε παιδιά με όλους τους τρόπους που έχει ανακαλύψει η επιστήμη. Ξεχάσαμε ότι ο θάνατος είναι δική μας επιλογή όταν αποστρεφόμαστε τη ζωή. Τελικά ξεχάσαμε να είμαστε ευτυχισμένοι».

    Ε, αυτός ο Πάπας που λέει τέτοια πράγματα, καπνίζει (όλοι καπνίζουν στο Βατικανό του Σορεντίνο), παίζει μπιλιάρδο, ζητάει από τους καρδινάλιους να του αποκαλύψουν τις εξομολογήσεις που τους κάνουν και δηλώνει άθεος, ήταν μάλλον λογικό να ενοχλήσει τον καθολικό Τύπο. Ο κριτικός της Famiglia Cristiana είδε, για παράδειγμα, «μια καρικατούρα που κλείνει το μάτι στο αμερικανικό κοινό». Κι αφού υπενθυμίζει ότι η παραβίαση του μυστικού της εξομολόγησης συνιστά «βλασφημία», καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η ματιά του σκηνοθέτη είναι «κρύα».

    Εμείς δεν μπορούμε παρά να εκλάβουμε αυτήν την κριτική ως credit για τη σειρά δέκα επεισοδίων του Σορεντίνο (ή η ταινία που υποδύεται τη σειρά, σύμφωνα με τον σύμβουλο του σκηνοθέτη σε θεολογικά θέματα) και να συντονιστούμε στις μικρές μας οθόνες. Α, και να ελπίζουμε ότι μια μέρα κάποιος δικός μας σκηνοθέτης θα σκαρώσει έναν «ιδιοφυή και βλάσφημο» έλληνα αρχιεπίσκοπο.

  • Foreign Policy

    Το ειδύλλιο του Ειρηνικού που κάνει την Αμερική να τρέμει

    Ο Ροντρίγκο Ντουτέρτε είναι ο πρόεδρος που έχει αποκαλέσει τον αμερικανό ομόλογό του «πουτάνας γιο». Είναι επίσης ο μοναδικός που έχει εκφραστεί με ανάλογο τρόπο για την Ευρωπαϊκή Ενωση και τα Ηνωμένα Εθνη – κι όλα αυτά επειδή ο Λευκός Οίκος, οι Βρυξέλλες και ο ΟΗΕ έχουν εκφράσει την ανησυχία του για τον τρόπο που έχει επιλέξει να απαλλάξει τις Φιλιππίνες από το πρόβλημα των ναρκωτικών. Ποιος είναι αυτός ο τρόπος; Ο φιλιππινέζος πρόεδρος έχει δώσει εντολή στους αστυνομικούς και κάτι παρακρατικούς να σκοτώνουν μέσα στη μέση του δρόμου τους ναρκομανείς – εξ ου και ο δηλωμένος θαυμασμός του για τις μεθόδους του Χίτλερ.

    Τώρα όμως προχωρά σε μια κίνηση η οποία κάνει το Foreign Policy να μιλά για «ενδεχόμενη καταστροφή». Και ποια είναι αυτή; Ο εναγκαλισμός του με το Πεκίνο, γεγονός που απειλεί την άμυνα της «first island chain», δηλαδή της αλυσίδας των νησιών του Ειρηνικού που ξεκινάει από το ιαπωνικό αρχιπέλαγος και φτάνει ως τις Φιλιππίνες περνώντας από το σύμπλεγμα Ρίου Κίου και την Ταϊβάν, και λειτουργεί ως αμυντικό φράγμα απέναντι στον κινεζικό επεκτατισμό. Η αλυσίδα αυτή ήταν ένας από τους βασικούς άξονες της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

    Το πρόβλημα τώρα, αναφέρει η έγκυρη αμερικανική επιθεώρηση, είναι ότι «η Κίνα θα μπορούσε όχι μόνο να απενεργοποιήσει αυτόν τον ζωτικής σημασίας κρίκο αλλά και να μετατρέψει τις Φιλιππίνες σε ναυτική βάση απειλώντας συμμάχους των ΗΠΑ όπως η Ταϊβάν, η Ιαπωνία και η Αυστραλία». Η απειλή έχει και εμπορική διάσταση: «Κάθε χρόνο περνούν από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας προϊόντα αξίας 5,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εκ των οποίων το ένα πέμπτο σε αξία είναι αμερικανικής προέλευσης».

    Προς το παρόν οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί της μπορούν να ελπίζουν στην απειλή του Ανώτατου Δικαστηρίου της Μανίλας ότι θα ζητήσει τη δίωξη με το ερώτημα της αποπομπής του Ντουτέρτε εάν διανοηθεί να αρνηθεί την κυριαρχία των Φιλιππίνων στο Σκάρμπορου, σύμπλεγμα νησίδων (ακόμη ένα) που διεκδικεί επίσης η Κίνα. Να συζήτησε άραγε το θέμα ο Ντουτέρτε όταν συναντήθηκε την περασμένη Πέμπτη με τον κινέζο πρόεδρο Σι Τσίνπινγκ στο Πεκίνο;

    Φωτό: Ο Ροντρίγκο Ντουτέρτε και ο Σι Τσίνπινγκ σφίγγουν τα χέρια στο Πεκίνο. Και η Δύση ανατριχιάζει REUTERS/Ng Han Guan
  • The Daily Telegraph

    Τζόαν, η νεκρή θεία (και μούσα) της Lady Gaga

    Αν και δεν την γνώρισε ποτέ ήταν πάντα κάτι σαν φύλακας άγγελός της. Και τώρα έγινε και η  μούσα της: να γιατί η Lady Gaga της αφιέρωσε το νέο της δίσκο που κυκλοφόρησε προχθές. Το όνομά της ήταν Τζόαν Τζερμανότα, γράφει η DailyTelegraph. Ηταν αδελφή του πατέρα της εμβληματικής σταρ και άφησε την τελευταία της πνοή μόλις στα 19 της χρόνια χτυπημένη από λύκο, ένα αυτοάνοσο νόσημα.

    Η Lady Gaga δεν την γνώρισε αλλά και δεν την ξέχασε ποτέ – «είναι ένα από τα πιο σημαντικά πρόσωπα στη ζωή μου» έχει εξομολογηθεί αρκετές φορές. Η Τζόαν έγραφε ποιήματα, ζωγράφιζε. «Κάποια στιγμή οι γιατροί είπαν στον πατέρα μου ότι για να ζήσει λίγο ακόμη θα έπρεπε να της ακρωτηριάσουν τα χέρια. Μπορεί να ζήσει ένας καλλιτέχνης χωρίς χέρια; Ο πατέρας μου αρνήθηκε, ήξερε ότι για την ίδια ο πόνος θα ήταν τεράστιος».

    Η ημερομηνία του θανάτου της Τζόαν, 18 Δεκεμβρίου 1974, είναι γραμμένη με μελάνι στο δεξί χέρι της Gaga. «Εκείνη η αίσθηση της αναμονής του τέλους, εκείνη η αίσθηση της απώλειας, έμεινε κοντά μας. Συγκλόνισε όλη την οικογένεια και θα το κάνει για πάντα». Όταν ο πατέρας της Lady Gaga άκουσε για πρώτη φορά την κόρη του να τραγουδάει το «Joanne» έκρυψε το πρόσωπό του ανάμεσα στα χέρια του. Και ξέσπασε σε λυγμούς.

     Φωτό: Από το οικογενειακό άλμπουμ: αριστερά η θεία που χάθηκε στα 19 της χρόνια, δεξιά η Lady Gaga
  • Rue 89

    Η νέα τάση: «Αγαπητό μελλοντικό μου Εγώ»

    Αρχίζουν όλα έτσι: «Αγαπητό μελλοντικό μου Εγώ». Και είναι η νέα μόδα των youtuber που, όπως γράφει το ηλεκτρονικό περιοδικό Rue 89, ανεβάζουν στην γνωστή πλατφόρμα μηνύματα που απευθύνονται στον μελλοντικό εαυτό τους χρησιμοποιώντας το hashtag (ή μάλλον το videotag) «Dear Future Me».

    Δεν είναι και η πιο δημοφιλής τάση στο YouTube. Είναι σίγουρα όμως η πιο συναισθηματική και η πιο προσωπική. Οι χρήστες μιλάνε για τις επιθυμίες τους και τις ελπίδες τους, εξομολογούνται τις αμφιβολίες τους και τους φόβους τους. Θέτουν και μερικά από εκείνα τα ερωτήματα που δεν μπορούν παρά να απαντηθούν σε μερικά χρόνια: «Ταξίδεψες όσο ήθελες;», «Εκανες οικογένεια;». Αλλά δίνουν και συμβουλές: «Ελπίζω να μην πάχυνες. Αν σου συνέβη, άρχισε αμέσως να αθλείσαι». Αλλες φορές πάλι σκιαγραφούν την παρούσα συναισθηματική τους κατάσταση: «Δεν είσαι η πιο έξυπνη στον κόσμο και το μεγαλύτερος μέρος της ημέρας είσαι θλιμμένη» ακούγεται να λέει στον μελλοντικό της εαυτό η 20χρονη Ντόντι.

    Κάποια από αυτά τα βίντεο δεν έχουν παρά καμιά εκατοστή επισκέψεις. Κάποια όμως φτάνουν και το ένα εκατομμύριο. Γιατί τόσο πολύ; Σύμφωνα με το Rue 89, επειδή αποτυπώνουν το πορτρέτο μιας γενιάς που έχει μάθει να ζει στο εφήμερο. Τόσο εφήμερο που κάποιοι αναρωτιούνται στο δικό τους βίντεο: «Αγαπητό μελλοντικό μου Εγώ, το YouTube θα υπάρχει ακόμα;».

     Φωτό: Λέγεται Λισάντρ Ναντό, είναι 20 χρονών και γράφει στον μελλοντικό εαυτό της. Την απάντηση θα λάβει σε καμιά 15αριά χρόνια



text
  • Πάρτε φωτογραφίες ουρανού και φυλάξτε λίγη δροσιά γιατί θα μας λείψουν


    20 Απριλίου 2024, 08:47