735
Οσοι κινούνται στους δρόμους θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη | Menelaos Myrillas / SOOC

Στα ΙΧ ο φορολογούμενος αναστενάζει

Protagon Team Protagon Team 30 Μαΐου 2016, 09:01
Οσοι κινούνται στους δρόμους θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη
|Menelaos Myrillas / SOOC

Στα ΙΧ ο φορολογούμενος αναστενάζει

Protagon Team Protagon Team 30 Μαΐου 2016, 09:01

Οσοι το Σαββατοκύριακο προτιμήσατε να μην ασχοληθείτε με τα όσα συμβαίνουν στη χώρα, αλλά επιλέξατε να κατεβάσετε τους διακόπτες και να χαλαρώσετε σε κάποια παραλία, τότε τα όσα θα διαβάσετε θα σας προκαλέσουν πονοκέφαλο.

Κι αυτό γιατί τα όσα αναμένεται να συμβούν τις επόμενες ημέρες δεν αφήνουν κανένα περιθώρια για χαμόγελα και ανατρέπουν τον προσωπικό προϋπολογισμό του καθενός. Φόροι σε καύσιμα, αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας και γενικώς μία κατάσταση άνω-κάτω εξαιτίας της αδυναμίας της κυβέρνησης να κλείσει την αξιολόγηση και να προχωρήσει στην εκταμίευση της δόσης.

Παρότι ο Ευκλείδης Τσακαλώτος έλεγε την περασμένη Πέμπτη ότι «κανείς δεν αμφισβητεί πως η πρώτη αξιολόγηση έχει κλείσει», τόσο ο ίδιος όσο και οι Γιώργος Σταθάκης και Γιώργος Κατρούγκαλος προσπαθούσαν από τις 18:00 μέχρι τις 22:00 να έρθουν σε συμφωνία με τους δανειστές. Η Κυριακή ήταν μέρα τηλεδιασκέψεων και διαπραγματεύσεων για τα εναλλακτικά μέτρα, με τα οποία θα αποφευχθεί να επιστρέψουν τα αναδρομικά του ΕΚΑΣ οι 100.000 συνταξιούχοι που τους κόπηκε το επίδομα.

Και μιας και οι διαπραγματεύσεις της Κυριακής δεν κατέληξαν σε κάποιο αποτέλεσμα, αυτές θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες. Μάλιστα, το Μέγαρο Μαξίμου για να γίνει ακόμη πιο… δελεαστικό το πακέτο που προτείνει στους θεσμούς σχεδιάζει αλλαγές και στη φορολογία των καυσίμων, μετά τις αυξήσεις που ήδη επέβαλε.

Στόχος είναι όσοι κάνουν αρκετή χρήση βενζίνης να πληρώνουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας και όσοι κάνουν μικρότερη χρήση να πληρώνουν λιγότερα τέλη

Συγκεκριμένα, τα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών προβλέπουν και έξτρα αύξηση στην τιμή της βενζίνης, ώστε να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας.

Οπως αποκάλυψε μιλώντας στο Mega ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, το πλαίσιο των αλλαγών που εξετάζεται για τον τρόπο φορολογίας των Ι.Χ. το 2017, σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, ένα από τα σενάρια προβλέπει ένα τμήμα τους -περίπου τα μισά- να καταβάλλεται εφάπαξ και τα υπόλοιπα να πληρώνονται μέσω της βενζίνης, η τιμή της οποίας θα αυξηθεί «κατά κάποια λεπτά». Στόχος, όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός, είναι όσοι κάνουν αρκετή χρήση βενζίνης να πληρώνουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας και όσοι κάνουν μικρότερη χρήση να πληρώνουν λιγότερα τέλη.

«Αυτό θα μας επιτρέψει να βάλουμε πολλά αυτοκίνητα που τώρα είναι με κατατεθειμένες τις πινακίδες στην αγορά, ενώ με αυτόν τον τρόπο θα συμβάλουν στα τέλη κυκλοφορίας και αυτοκίνητα που αυτή τη στιγμή δεν συμβάλουν καθόλου, όπως για παράδειγμα αυτοκίνητα που διέρχονται από τη χώρα μεταφέροντας εμπορεύματα ή αυτοκίνητα που νοικιάζουν τουρίστες» ανέφερε ο κ. Αλεξιάδης.

Με τα σημερινά δεδομένα, την πιο ακριβή βενζίνη (1,5 ευρώ το λίτρο) πληρώνουν οι Ολλανδοί, που έχουν όμως πολύ υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα από το δικό μας και ακολουθούν οι Ιταλοί και οι Φινλανδοί. Οι Πορτογάλοι είναι στην ίδια μοίρα με τους Ελληνες πληρώνοντας 1,40 ευρώ το λίτρο, ωστόσο αν συνυπολογίσει κανείς την αύξηση φόρου που ψηφίστηκε και αυτήν που πιθανώς θα έρθει, τότε η λιανική τιμή στη χώρα μας θα «αγγίξει» την πρώτη τριάδα.

Νέο καθεστώς στα αυτοκίνητα

Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των μέτρων που ψηφίστηκαν στον «βωμό» της πρόσφατης συμφωνίας του Eurogroup, τον Ιούνιο αλλάζει και το καθεστώς φορολόγησης των Ι.Χ. όσον αφορά τα τέλη ταξινόμησης.

Ειδικότερα, τα νέα τέλη διαμορφώνονται ως εξής:

  • 4% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει τις 14.000 ευρώ,
  • 8% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή κυμαίνεται από 14.001 έως και 17.000 ευρώ,
  • 16% επί της λιανικής τιμής για Ι.Χ. με τιμή προ φόρων από 17.001 έως και 20.000 ευρώ,
  • 24% επί της λιανικής τιμής για Ι.Χ. με τιμή από 20.001 έως και 25.000 ευρώ,
  • 32% επί της λιανικής τιμής για Ι.Χ. με τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω.

Τα τέλη ταξινόμησης που θα προκύπτουν με βάση τους παραπάνω συντελεστές θα προσαυξάνονται ή θα μειώνονται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων. Ειδικότερα, για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο θα προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης κατά 5%, ενώ για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 101 έως και 120 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο δεν προβλέπεται καμία μεταβολή.

Στη συνέχεια προβλέπεται προσαύξηση των τελών ταξινόμησης σε ποσοστό:

  • 10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο,
  • 20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο,
  • 30% για εκπομπές ρύπων από 161 έως και 180 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο,
  • 40% για εκπομπές ρύπων από 181 έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και
  • 60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι από τις ανωτέρω αλλαγές, με βάση παράγοντες της αγοράς, αυξάνονται έως και 10% οι λιανικές τιμές για τα οχήματα σημερινής λιανικής αξίας άνω των 17.000 ευρώ, ενώ για τα φθηνότερα οχήματα επέρχονται μικρές αυξομειώσεις τιμών.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...