498
Ιστορική στιγμή για το μετρό Θεσσαλονίκης: ο μετροπόντικας έφτασε στον σταθμό «Ανάληψη» | Villa Costa/INTIMENEWS

Ανοιξαν οι σήραγγες στη βασική γραμμή του μετρό στη Θεσσαλονίκη

Protagon Team Protagon Team 5 Απριλίου 2017, 11:10
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 05/04/17 17:00
Ιστορική στιγμή για το μετρό Θεσσαλονίκης: ο μετροπόντικας έφτασε στον σταθμό «Ανάληψη»
|Villa Costa/INTIMENEWS

Ανοιξαν οι σήραγγες στη βασική γραμμή του μετρό στη Θεσσαλονίκη

Protagon Team Protagon Team 5 Απριλίου 2017, 11:10
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 05/04/17 17:00

Εριξε τον τελευταίο βράχο ο μετροπόντικας (το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων, αλλιώς ΤΒΜ) στον σταθμό «Ανάληψη» σηματοδοτώντας την πλήρη διάνοιξη του δεύτερου κλάδου της βασικής γραμμής μετρό στη Θεσσαλονίκη. Τα δύο τελευταία μέτρα έσκαψε ο «Ακτωρ» το μεσημέρι της Τετάρτης, στις 13.00, σε ιδιαίτερα πανηγυρικό κλίμα, παρουσία του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, του προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε., Γιάννη Μυλόπουλου και άλλων στελεχών της εταιρείας.

«Είναι μία ιστορική μέρα για τη Θεσσαλονίκη και για τους πολίτες της χώρας μας», δήλωσε ο κ. Σπίρτζης. «Η Αττικό Μετρό έχει πάρει εντολή προκειμένου να ωριμάσει το έργο της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης κυρίως προς τις δυτικές συνοικίες. Θα ξεκινήσουμε τις πρώιμες εργασίες αλλά και τη σύνδεση του έργου με το αεροδρόμιο», τόνισε. «Τα έργα δεν είναι καμίας κυβέρνησης, κανενός υπουργού, περιφερειάρχη, δημάρχου. Τα έργα είναι του ελληνικού λαού που τα πληρώνει», πρόσθεσε ο ίδιος.

H άφιξη και του δεύτερου μετροπόντικα στον σταθμό, σηματοδότησε την ολοκλήρωση της κατασκευής και των δύο σηράγγων μήκους 9,6 χιλιομέτρων έκαστη. Με αυτό τον τρόπο τελείωσε το δυσκολότερο και πιο δαπανηρό κομμάτι του υπόγειου έργου και το ποσοστό ολοκλήρωσης των έργων πολιτικού μηχανικού αγγίζει πλέον το 74%.

210192
Εργάτες και -στο κέντρο- ο υπουργός Υποδομών πανηγυρίζουν (Villa Costa/INTIMENEWS)

Εργάτες και στο κέντρο ο υπουργός Υποδομών πανηγυρίζουν τη διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης (Villa Costa/INTIMENEWS)

Ηταν μία μεγάλη στιγμή για το έργο στη Θεσσαλονίκη, στιγμή η οποία, όμως, άργησε να φτάσει επτά χρόνια. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, η διάνοιξη των σηράγγων προβλεπόταν να αρχίσει στα μέσα του 2007 και να ολοκληρωθεί το 2010. Ωστόσο, το 2009 είχαν διανοιχτεί μόλις 550 μέτρα από τον πρώτο μετροπόντικα («Κωστίκας»), ενώ ο έτερος («Γιωρίκας») δεν είχε καν ξεκινήσει τις εργασίες.

Το πρώτο πρόβλημα που συνέβαλε στην καθυστέρηση της διάνοιξης της γραμμής, όπως υπενθυμίζει σε άρθρο της η Καθημερινή, αφορούσε στο οικόπεδο «εισόδου» των ΤΒΜ στη γη, καθώς στο σημείο λειτουργούσε υπαίθριο πάρκινγκ και ο ιδιοκτήτης του αρνούνταν να φύγει. Εμπόδιο στη συνέχεια των έργων αποτέλεσε και η στάση του Παπάφειου Ιδρύματος -το οποίο βρίσκεται υπό τον έλεγχο της μητρόπολης Θεσσαλονίκης- που αρνούνταν να παραδώσει τον χώρο για τον σταθμό, ζητώντας μεγαλύτερα αντισταθμιστικά οφέλη.

210185
(Villa Costa/INTIMENEWS)

Ειδικά στον σταθμό «Ανάληψη», λόγω κακών υπολογισμών του εύρους που θα είχε ο σταθμός, τα ΤΒΜ δεν μπορούσαν να συνεχίσουν. Υστερα από πολλές καθυστερήσεις τα ΤΒΜ αποσυναρμολογήθηκαν και μεταφέρθηκαν στον σταθμό «Νέας Ελβετίας», από όπου ανέσκαψαν ανάποδα το υπόλοιπο της γραμμής.

Με αυτά τα δύο τελευταία μέτρα που αναμενόταν να σκάψει ο μετροπόντικας «Ακτωρ» στον σταθμό «Ανάληψη», εκπληρώνεται και η βασικότερη από τις υποχρεώσεις που είχε η χώρα έναντι του προηγούμενου ΕΣΠΑ –σημειώνεται ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι το μόνο έργο που κατ’ εξαίρεση συνεχίζεται σε τρίτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.

Για το επόμενο στάδιο των εργασιών, ο δεύτερος μετροπόντικας θα μεταφερθεί στον σταθμό «Μίκρας», για να αρχίσει τη διάνοιξη της επέκτασης προς Καλαμαριά. Θα χρειαστεί ενάμιση χρόνο. Επόμενος σημαντικός σταθμός στην εξέλιξη του έργου είναι η παράδοση του πρώτου τρένου, τον Αύγουστο του 2018.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...