Η Corriere della Sera για τον νέο «Μεγάλο Τιμονιέρη» / Η Le Figaro για τα άθλια οικονομικά του Σοσιαλιστικού Κόμματος / Η La Stampa για τους «Ασφαλείς Δρόμους» της Ιταλίας / Και οι New York Times...
  • Corriere della Sera

    Μετά τον Μάο και τον Ντενγκ... ο Σι

    Η αρχή έγινε με τα «Αποφθέγματα του Προέδρου Μάο», κείμενο ιερό της μαρξιστικής/λενινιστικής σκέψης προσαρμοσμένης στα κινεζικά δεδομένα της εποχής, γνωστό στη Δύση και ως «Το Κόκκινο Βιβλιαράκι». Στη συνέχεια ακολούθησε η «Θεωρία» του Ντενγκ Σιαοπίνγκ που έστρεψε την Κίνα προς την οικονομία της αγοράς. Σήμερα, όμως, όλα δείχνουν πως ήρθε η ώρα του Σι Τζινπίνγκ ο οποίος φαίνεται να επιθυμεί ν’ ανέβει στο βάθρο των Μεγάλων Τιμονιέρηδων της Χώρας του Δράκου ως ο νέος «επικεφαλής στοχαστής» των εκατοντάδων εκατομμυρίων Κινέζων.

    Το φθινόπωρο –  αναφέρει η Corriere della Sera – ο Σι θα πρωτοστατήσει στο 19ο Συνέδριο του ΚΚΚ, η διεξαγωγή του οποίου συμπίπτει με τη συμπλήρωση πέντε χρόνων από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του ως γενικός γραμματέας του Κόμματος και απόλυτος ηγέτης της χώρας. Απομένουν, όμως, άλλα τόσα, ώστε να ολοκληρώσει τη θητεία του και στο Πεκίνο φημολογείται ήδη έντονα ότι θ΄αποπειραθεί να θέσει τις βάσεις ώστε να επεκτείνει τη διάρκεια της εξουσίας που κατέχει (από το 2012) και πέρα από το 2022. Όσον αφορά το πώς θα συμβεί αυτό, όλα δείχνουν πως ο Σι θα καταφύγει στις λέξεις οι οποίες στην πολιτική μετράνε πολύ, ειδικά στην Κίνα.

    Ποιος όμως θα είναι όμως ο τίτλος της δικής του πνευματικής κληρονομιάς; Γίνεται ήδη λόγος – μέσω των κρατικών ΜΜΕ – για τις «Έννοιες Διακυβέρνησης του Σι Τζινπίνγκ», ονομασία που παραπέμπει στο «Σι Τζινπίνγκ: η διακυβέρνηση της Κίνας», έκδοση του 2014, στην οποία εμπεριέχονται ομιλίες, διαλέξεις, συνεντεύξεις, επιστολές αλλά και αποφθέγματα του κινέζου ηγέτη. Ξεχωρίζει, ωστόσο, η πραμάτεια του για τους «Τέσσερις Ανέμους» που πρέπει να φυσήξουν – κατά του φορμαλισμού, της γραφειοκρατίας, της εκκεντρικότητας και του ηδονισμού.

    Απόλυτος κυρίαρχος ως το 2022 – ίσως και πιο πέρα. Φωτογραφία: REUTERS/Jason Lee
  • La Stampa

    Μετά το Τορίνο, στρατός και στις συναυλίες

    Η πρόταση ακούστηκε από την υπουργό Άμυνας της Ιταλίας λίγες ημέρες μετά τον συλλογικό πανικό που επικράτησε στην πλατεία Σαν Κάρλο του Τορίνο και είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό τουλάχιστον 1.500 ανθρώπων μεταξύ των χιλιάδων που τράπηκαν σε φυγή έντρομοι, θεωρώντας πως βρίσκονται εν μέσω μιας τρομοκρατικής επίθεσης: «Είμαστε έτοιμοι ν’ αναπτύξουμε δυνάμεις του Στρατού στις πολυπληθείς εκδηλώσεις», ανακοίνωσε η Ρομπέρτα Πινότι. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της La Stampa στόχος της υπουργού είναι η επέκταση της εφαρμογής του επιχειρησιακού σχεδίου «Ασφαλείς Δρόμοι» (Strade Sicure) σε όλες τις μεγάλες συναθροίσεις που έχουν προγραμματιστεί για τους καλοκαιρινούς μήνες. «Αν μας το ζητήσουν, είμαστε έτοιμοι να στείλουμε στρατιώτες για την προστασία των πλατειών», προσδιόρισε η ιταλίδα πολιτικός.

    Ηδη στους δρόμους, τις λεωφόρους και τα κεντρικά σημεία των πόλεων της Ιταλίας περιπολούν περισσότεροι από 7.000 στρατιωτικοί. Αλλά ενάμιση χρόνο μετά τη σφαγή του Μπατακλάν και στον απόηχο της επίθεσης στο Μάντσεστερ, όλοι έχουν στραμμένη την προσοχή τους στις μεγάλες συναυλίες: την 1η Ιουλίου, για παράδειγμα, ο θρυλικός (για τους Ιταλούς) Βάσκο Ρόσι αναμένεται να μαζέψει σ’ένα πάρκο της Μόντενα περισσότερους από 200.000 ανθρώπους. Μερικές ημέρες μετά στη Ρώμη θα βρίσκονται οι U2 ενώ τον Σεπτέμβριο το Μιλάνο θα υποδεχτεί την Lady Gaga.

    Μια στρατιωτίνα περιπολεί στην Ταορμίνα κατά τη σύνοδο της G7. Φωτογραφία: REUTERS/Guglielmo Mangiapane
  • Le Figaro

    Προς πώληση (;) η ιστορική έδρα του Parti Socialiste

    Η ήττα είναι κυρίως πολιτική αλλά υπάρχουν πολλοί που θεωρούν δεδομένο ότι το Σοσιαλιστικό Κόμμα της Γαλλίας, έπειτα από τις επικείμενες βουλευτικές εκλογές της 11ης Ιουνίου, θα κληθεί να διαχειριστεί και τα άθλια οικονομικά του, ώστε ν’ αποφύγει ακόμα μια χρεωκοπία. Η λύση, ωστόσο, ενδέχεται να είναι απλή, τουλάχιστον, σύμφωνα με την Le Figaro, η οποία ζήτησε από έναν ειδικό να εκτιμήσει την αξία της ιστορικής έδρας του Κόμματος στο νούμερο 10 της Rue de Solférino. Η αξία του ακινήτου συνολικής έκτασης 3.000 τετραγωνικών μέτρων ξεπερνά τα 50 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τον εκτιμητή, ο οποίος θεωρεί πως εν δυνάμει αγοραστές υπάρχουν πολλοί: μεγιστάνες του πλούτου από την Κίνα και την Μέση Ανατολή. Όσον αφορά τις προτάσεις για την νέα έδρα (όπου ενδεχομένως να γίνει και μια νέα αρχή) του κόμματος, οι νεότεροι μιλούν ακόμα και για το Seine-Saint-Denis, μία από τις πιο επικίνδυνες περιφέρειες της Γαλλίας.

    Πωλείται όπως είναι επιπλωμένο. Φωτογραφία: Le Figaro/Google Maps
  • Τhe New York Times

    Μπορούν τα αυτοκινούμενα οχήματα να εμπιστεύονται τους ανθρώπους;

    Οι πρωτοπόροι της τεχνολογίας –αναφέρουν οι NYT– έχουν την τάση ν’ ανακαλύπτουν τα όποια προβλήματα (ώστε να βρουν και τη λύση) πριν από τους άλλους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση με τα αυτοοδηγούμενα οχήματα της Google. Πριν από μερικά χρόνια πριν, οι σχεδιαστές του τεχνολογικού κολοσσού ζήτησαν από κάποιους υπαλλήλους τους να χρησιμοποιούν για τις καθημερινές μετακινήσεις τους τα αυτοοδηγούμενα αμάξια της εταιρείας. Στόχος τους ήταν να καταγράψουν τις κινήσεις τους την ώρα που η «έξυπνη» μηχανή εκτελούσε χρέη οδηγού. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας η συμπεριφορά τους ήταν «σκανδαλώδης» καθώς το μόνο που δεν έκαναν, ήταν να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στον δρόμο. Και αυτό δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικό γνωρίζοντας ότι η χρήση των αυτοοδηγούμενων οχημάτων προϋποθέτει την άμεση παρέμβαση του οδηγού σε περίπτωση ανάγκης. Πλήρως απογοητευμένοι από τα αποτελέσματα του πειράματος, σχεδιαστές, προγραμματιστές και λοιποί ειδικοί επέστρεψαν στα εργαστήριά τους. Αλλά αντί ν’ αποπειραθούν να διαχειριστούν αυτό το κενό επαφής ανάμεσα στη μηχανή και τον άνθρωπο, επέλεξαν να εστιάσουν στη δημιουργία ενός οχήματος που δεν θα έχει καμία ανάγκη από οδηγό – σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και η ύπαρξη του τιμονιού ή και των φρένων να είναι περιττή. Σύμφωνα με τους πιο αισιόδοξους οι «έξυπνες» μηχανές θα είναι αρκετά «έξυπνες» ώστε να οδηγούν μόνες τους, ενδεχομένως, και σε λιγότερο από μία δεκαετία.

    Ασφαλής οδήγηση μόνο στον εξομοιωτή. Φωτογραφία: Christie Hemm Klok for The New York Times



text
  • Θρύλος, Ολυμπιακός, Τζολάκης!


    19 Απριλίου 2024, 00:54