Advertisement
330
Η Νέτα από το Ισραήλ κέρδισε το άλλο μεγάλο φαβορί της βραδιάς, την Ελένη Φουρέιρα της Κύπρου | EPA

Η κοτούλα που νίκησε τη λέαινα

Η Νέτα από το Ισραήλ κέρδισε το άλλο μεγάλο φαβορί της βραδιάς, την Ελένη Φουρέιρα της Κύπρου
|EPA

Η κοτούλα που νίκησε τη λέαινα

Το #MeToo πουλάει. Το ίδιο και η διαφορετικότητα. Το τραγούδι «Toy» της Νέτα και του Ισραήλ που τερμάτισε πρώτο στον διαγωνισμό της Γιουροβίζιον, ήταν φαβορί. Απειλήθηκε πολύ ύστερα από την εντυπωσιακή επίδοση της Ελένης Φουρέιρα στον πρώτο ημιτελικό. Εκεί τα προγνωστικά μπερδεύτηκαν και άρχισαν να μιλούν για θρίαμβο της Κύπρου. Αλλά τελικά, κι αφού τις είδαμε να αγωνιούν ως το τελευταίο δευτερόλεπτο, το «Παιχνίδι» νίκησε τη «Φωτιά». Και η ποπ τρέλα το σεξ απίλ.

Η Γιουροβίζιον 2018 ήταν η πρώτη μετά-#MeToo Γιουροβίζιον και οι στίχοι του νικητήριου τραγουδιού είχαν να κάνουν με όλα αυτά: σεξουαλική παρενόχληση, body shaming, η θέση της γυναίκας ως αντικείμενο και η ανάγκη της να σπάσει όλα αυτά τα καλούπια.

«Look at me I’m a beautiful creature…» (κοίτα με, είμαι ένα όμορφο πλάσμα) τραγουδά η Νέτα στο πιο μελωδικό σημείο του κομματιού, κλείνοντας το μάτι στην όλη μανία εξωτερικής τελειότητας, λιπαναρρόφησης και αλαβάστρινης επιδερμίδας.

epa06732031 Eleni Foureira representing Cyprus with 'Fuego' perform during the Grand Final of the 63rd annual Eurovision Song Contest (ESC) at the Altice Arena in Lisbon, Portugal, 12 May 2018. Twenty-six finalists are competing to win the ESC 2018.  EPA/JOSE SENA GOULAO
Η Φουρέιρα στο σόου της (EPA/JOSE SENA GOULAO)

Ωραία και η Φουρέιρα, το ήθελε, το γούσταρε, το έλεγε η καρδιά της…«Take a dive/Into my eyes/Yeah the eyes of lioness» τραγουδούσε μπαίνοντας στη σκηνή περπατώντας σαν καλλίγραμμο αιλουροειδές. Κι όμως. Τελικά η λέαινα, έστω για λίγο, ηττήθηκε από ένα κορίτσι ντυμένο γιαπωνέζικο Μάνγκα, που έβγαζε ήχους και έκανε κινήσεις στρουμπουλής κοτούλας.

Η Ελενα Παπαρίζου είχε κάνει σχολή κερδίζοντας το 2005 για την Ελλάδα τινάζοντας το σπαστό μαλλί και χορεύοντας με ψηλοτάκουνα. Δεκατρία χρόνια αργότερα, μάλλον υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη για διαφορετικότητα και την πανευρωπαϊκή, αν όχι παγκόσμια αποδοχή της.

Οσο «πανηγυράκι» κι αν είναι η Γιουροβίζιον, δίνει το στίγμα της εκάστοτε εποχής. «I’m not your toy, you stupid boy» λέει το τραγούδι. Οπότε, τουλάχιστον για τώρα, η θέση της γυναίκας δεν είναι στην πασαρέλα. Μέχρι του χρόνου, βλέπουμε.