350
Υστερα από 1.000 ημέρες σε ένα υγρό τάφο, το κουφάρι του Sewol βγήκε ολόκληρο στην επιφάνεια της θάλασσας το πρωί της 24ης Μαρτίου | News1 via REUTERS

Η Νότια Κορέα ξαναζεί την τραγωδία του Sewol

Protagon Team Protagon Team 24 Μαρτίου 2017, 10:10
Υστερα από 1.000 ημέρες σε ένα υγρό τάφο, το κουφάρι του Sewol βγήκε ολόκληρο στην επιφάνεια της θάλασσας το πρωί της 24ης Μαρτίου
|News1 via REUTERS

Η Νότια Κορέα ξαναζεί την τραγωδία του Sewol

Protagon Team Protagon Team 24 Μαρτίου 2017, 10:10

Η νωπή ακόμη στη συλλογική μνήμη της Νότιας Κορέας τραγωδία του Sewol έρχεται ξανά στην επιφάνεια -κυριολεκτικά και μεταφορικά- με την καθέλκυση του κουφαριού του πλοίου που πήρε στο θάνατο πάνω από τους 300 ανθρώπους, οι περισσότεροι από τους οποίους μαθητές.

Την καθέλκυση του ναυαγίου είχαν ζητήσει οι οικογένειες των θυμάτων σε μια προσπάθεια να πέσει φως στα ακριβή αίτια της τραγωδίας. Μέσα στο κουφάρι πιστεύεται ότι βρίσκονται οι σοροί εννέα ατόμων που δεν εντοπίστηκαν ποτέ.

Το Sewol ήταν σε βάθος 44 μέτρων και, μετά από προσπάθεια μίας ημέρας και προσεκτική εργασία, ανελκύστηκε την Πέμπτη στην επιφάνεια. Στη συνέχεια θα τοποθετηθεί σε ειδικό σκάφος και σε περίπου 12-13 ημέρες θα μεταφερθεί σε ένα κοντινό λιμάνι για να ερευνηθεί.

Το οχηματαγωγό Sewol ήταν επικίνδυνο. Για τα ΜΜΕ ήταν σχεδόν μια τραγωδία εν αναμονή: Είχε προβλήματα στο σκαρί του, ήταν υπερφορτωμένο και ταξίδευε με μεγαλύτερη από το κανονικό ταχύτητα. Στις 16 Απριλίου του 2014 επιχείρησε να κάνει μια στροφή σε ένα ταξίδι ρουτίνας. Αναποδογύρισε σε νερά με ισχυρά ρεύματα.

Από τα θύματα τα 250 ήταν μαθητές από το ίδιο λύκειο σε σχολική εκδορομή. Τα παιδιά πέθαναν γιατί άκουσαν τις οδηγίες να παραμείνουν στις καμπίνες τους ενώ το πλήρωμα διέφευγε με τις σωσίβιες λέμβους…

Πέρα από την απώλεια τόσων νέων παιδιών, που στιγμάτισε τους Νοτιοκορεάτες, η συμπεριφορά του καπετάνιου και της εταιρείας, αλλά και η ολιγωρία των αρχών σόκαραν και εξόργισαν τη χώρα.

Ο καπετάνιος ήταν από τους πρώτους  που εγκατέλειψαν το πλοίο, αφήνοντας τους επιβάτες στην τύχη τους. Παραπέμφθηκε σε δίκη. Και το 2015 βρέθηκε ένοχος για ανθρωποκτονία και καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη. Με μικρότερες ποινές φυλάκισης τιμωρήθηκαν και άλλα μέλη του πληρώματος.

Η οργή της κοινής γνώμης κατευθύνθηκε στην τότε πρόεδρο Παρκ Γκεούν-χιε, οι οποία καθαιρέθηκε πρόσφατα εξαιτίας της εμπλοκής της σε οικονομικό σκάνδαλο. Η τραγωδία περιόρισε ακόμη περισσότερο την υποστήριξη της κοινής γνώμης στο πρόσωπο της προέδρου και έμμεσα συνέβαλε και αυτή στην αποπομπή της.

Η Παρκ μπορεί να αρνήθηκε τις κατηγορίες ότι δεν έδρασε αποφασιστικά, αλλά, όπως σημειώνει το Reuters, ποτέ δεν εξήγησε τι συνέβη στο διάστημα των επτά ωρών από την γνωστοποίηση της ναυτικής τραγωδίας και της πρώτης εμφάνισης της ίδιας στην τηλεόραση.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...