469
|

Βιος και ημέραι του Αγίου Ανάμεσα

Στάθης Παχίδης Στάθης Παχίδης 29 Μαΐου 2011, 07:58

Βιος και ημέραι του Αγίου Ανάμεσα

Στάθης Παχίδης Στάθης Παχίδης 29 Μαΐου 2011, 07:58

Κατά τον 1ο αιώνα μ.Χ., εις την πόλιν Σαλέπι της Κυρηναϊκής (ερείπια της οποίας σώζονται μέχρι της εποχής μας πλησίον της πόλεως Αλ Ουάχαντ) εξεμέτρησεν τας ημέρας του Βίου του ο Άγιος Ανάμεσα. Ο Άγιος Ανάμεσα ήτο διαπρεπής κρατικός υπάλληλος υπό την εξουσίαν του Ρωμαίου Επάρχου και ησπάσθη τον Χριστιανισμόν εκ των πρώτων εις την περιοχήν του, τελών αδιαλείπτως μετ’ ευβλαβείας αλλά εν κρυπτώ τα λατρευτικά  καθήκοντα. Εις την προσπάθειαν αυτήν και προκειμένου να συμμετέχει εις τον εν κατακόμβαις τελούμενον όρθρον, εχρονοτρίβει πλειστάκις  να παρουσιασθεί εις την Υπηρεσίαν του, με αποτέλεσμα να φανερωθεί η πίστις του, να συλληφθεί υπό των Εθνικών, οι οποίοι  διεξήγαν απηνή διωγμόν των πιστών,  να φυλακισθεί και να μαρτυρήσει.
   
Με την επικράτησιν του Χριστιανισμού, ο Άγιος Ανάμεσα παρέμεινε εις την μνήμην των πιστών, ελατρεύετο ως προστάτης των υπαλλήλων των Δημοσίων Υπηρεσιών και ανεφέρετο ως μέγα θαύμα το ότι, τη επικλήσει και τη βοηθεία  του Αγίου, ηδύνατο πάσα ημέρα να μετατρέπεται εις Κυριακήν, με όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα αυτής (λατρεία, αργία,  ελεύθερος χρόνος, παιδιά ). Παρ’ όλα αυτά,  ο Άγιος Ανάμεσα τυπικώς ουδέποτε  ανεκηρύχθη Άγιος, κυρίως λόγω των ενστάσεων και των αντιρρήσεων ιστορικού περιεχομένου, οι οποίες εξεφράσθησαν εις τους κόλπους της καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμοδίας Παπικής Εκκλησίας και μάλιστα πρωτοστατούντων των Γερμανών Θεολόγων και Ιστορικών Λεοπόλδου του Εργασιομανούς, του εκ Τυπίγγης και Ζίγκφριντ του Σαλαμοθρεμμένου,  του εκ Γκετίγκης.
   
Αντιθέτως εις τας περιοχάς ανατολικώτερον και μετ’ επιτάσεως εις την πατρίδα μας, μέχρι και σήμερον εορτάζεται η χάρις του Αγίου πολλάκις κατ’ έτος και μάλιστα κυρίως κατά  τας εργασίμους κατόπιν Αργιών και προ Σαββατοκύριακου(π.χ. Παρασκευή εργάσιμος μετά από Πέμπτην αργίαν-άλλως πως απλή συγκολλητική μέθοδος, ώστε ακόπως να προκύπτει τετραήμερος εορτασμός–ιδού το θαύμα). Διευθυνταί και Τμηματάρχαι, Γραμματείς και Συνδικαλισταί, ακόμη και ούτοι οι Κομμουνισταί, αποδέχονται ως  προστάτην των τον Άγιο Ανάμεσα με κατανύξεις, πανηγύρεις, ευωχίαν και αργίαν-πόσον μάλλον οι κατώτεροι εις την ιεραρχίαν δημόσιοι υπάλληλοι. Ειρήσθω εν παρόδω ότι την χάριν του Αγίου, παρότι υπό την σκέπην άλλου προστάτου ευρίσκονται, με κάθε δοθείσαν ευκαιρίαν επιζητούν και εορτάζουν ιδιαίτατα και οι Ιατροί του ΙΚΑ.
    
Όμως κύκλους τόσον  η ζωή,  όσον και η Ιστορία κάνει. Η μνήμη του Αγίου Ανάμεσα και πάλιν από Γερμανούς ευρίσκεται εν κινδύνω. Εις την λαίλαπα της οικονομικής κρίσεως, την οποίαν όλοι με καρτερίαν και στωικότητα υπομένουμε, η Γερμανίς Πρωθυπουργός, συνιστώσα περιορισμόν των αργιών και των διακοπών γενικώτερον, εις τους κατ΄εκείνην ραθύμους, φυγοπόνους και εν οικονομική ενδεία ευρισκομένους Έλληνας, εις την συρρίκνωση του εορτασμού της μνήμης του Αγίου Ανάμεσα, του θαυματουργού συγκολλητού ημερών αργίας, στοχεύει, προς θλίψιν και οργήν απάντων των υπό την σκέπην του ευρισκομένων. Ας μην οδηγηθεί η σκέψις μας εις πιθανότητα ζηλοφθόνου διαθέσεως της συμμάχου πρωθυπουργού και του φιλτάτου Γερμανικού λαού αλλά με νηφαλιότητα και ευελιξίαν χειρισμών,  ας φανούμε αντάξιοι των παραδόσεων και των αξιών μας.
 
Η Χάρις και η Βοήθεια του Αγίου Ανάμεσα εφ’ ημών.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News