497
Καθηλωμένα στο έδαφος θα παραμείνουν τα αεροσκάφη της εταιρείας | REUTERS/Toby Melville/File Photo

Εκλεισε η Μonarch Airlines -«Στον αέρα» χιλιάδες επιβάτες της

Protagon Team Protagon Team 2 Οκτωβρίου 2017, 10:39
Καθηλωμένα στο έδαφος θα παραμείνουν τα αεροσκάφη της εταιρείας
|REUTERS/Toby Melville/File Photo

Εκλεισε η Μonarch Airlines -«Στον αέρα» χιλιάδες επιβάτες της

Protagon Team Protagon Team 2 Οκτωβρίου 2017, 10:39

Χιλιάδες επιβάτες της Monarch Airlines αναζητούν τρόπο να επιστρέψουν στον τόπο διαμονής τους, μετά την αιφνιδιαστική ανακοίνωση διακοπής λειτουργίας της βρετανικής αεροπορικής εταιρείας. Σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) της Βρετανίας, περίπου 110.000 πελάτες της εταιρείας βρίσκονται «εγκλωβισμένοι« σε προορισμούς του εξωτερικού, ενώ ακυρώθηκαν περίπου 300.000 μελλοντικές κρατήσεις θέσεων, επηρεάζοντας περισσότερους από 750.000 ταξιδιώτες.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση της CAA πρόκειται για την μεγαλύτερη βρετανική αεροπορική εταιρία που διακόπτει τη λειτουργία της. Η Monarch απασχολεί περίπου 2.100 υπαλλήλους και πέρυσι κατέγραψε ζημίες ύψους 291 εκατ. στερλινών.

Από την πλευρά της, η βρετανική κυβέρνηση ζήτησε από την CAA να προχωρήσει στη ναύλωση περισσότερων από 30 αεροσκαφών προκειμένου να επιστρέψουν στην Βρετανία, οι επιβάτες της Monarch. Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Κρις Γκρέιλινγκ, πρόκειται για τη «μεγαλύτερη επιχείρηση επαναπατρισμού στην ιστορία της χώρας». Οπως υποστήριξε, η εταιρία έπεσε θύμα του πολέμου τιμών για τις πτήσεις προς τη Μεσόγειο. «Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι αυτοί οι άνθρωποι που είναι αποκλεισμένοι και δεν μπορούν να επιστρέψουν με άλλο τρόπο, θα μπορέσουν τελικά να επιστρέψουν χωρίς άλλη καθυστέρηση», δήλωσε ο υπουργός στην τηλεόραση του BBC, ενώ για τους εργαζόμενους της Monarch, εκτίμησε πως οι περισσότεροι θα μπορέσουν να απορροφηθούν από άλλες εταιρείες του τομέα.

Πολλοί από τους επιβάτες ήταν ήδη στα αεροδρόμια, λίγες μόλις ώρες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησής τους, όταν είδαν έκπληκτοι στα κινητά τους τηλέφωνα το μήνυμα που τους πληροφορούσε ότι η πτήση τους είχε ακυρωθεί.

Η πέμπτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Βρετανίας και η μεγαλύτερη που βάζει λουκέτο, τέθηκε σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, την ώρα που κανένα από τα αεροσκάφη της δεν ήταν εν πτήσει.

Η εταιρεία βρισκόταν σε συνομιλίες με τη CAA, σε μία ύστατη προσπάθεια να ανανεώσει την άδεια λειτουργίας της ώστε να προχωρήσει σε προσφορές πακέτων διακοπών. Η διορία για τη σύναψη συμφωνίας εξέπνευσε τα μεσάνυχτα της Κυριακής και λίγες ώρες αργότερα ανακοινώθηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας η διακοπή λειτουργίας της.

Σύμφωνα με την Monarch, οι εταιρίες που τέθηκαν σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης περιλαμβάνουν τις Monarch Airlines, Monarch Holidays Ltd, First Aviation Ltd, Avro Ltd και Somewhere2stay Ltd.

«Λυπάμαι τόσο πολύ που χιλιάδες πελάτες βρίσκονται τώρα αντιμέτωποι με μια ακύρωση των διακοπών ή του ταξιδιού τους, πιθανές καθυστερήσεις στο να επιστρέψουν σπίτι τους και τεράστια ταλαιπωρία ως αποτέλεσμα της κατάρρευσής της», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Monarch, Άντριου Σουάφιλντ, σε μήνυμα τους προς τους εργαζομένους. «Λυπάμαι πραγματικά που τελείωσε έτσι».

Από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομικών, Φίλιπ Χάμοντ, δήλωσε πως η κυβέρνηση γνώριζε ότι η Monarch Airlines ήταν στα όρια της κατάρρευσης αφού επέλεξε ένα επιχειρηματικό μοντέλο που δεν απέδωσε. «Γνωρίζαμε ότι υπήρχε ο κίνδυνος να συμβεί αυτό», δήλωσε στο ραδιόφωνο του BBC, για να συμπληρώσει: «Ποτέ δεν είναι ωραίο όταν συμβαίνουν τέτοια πράγματα… Φοβάμαι ότι δεν είναι θέμα παρέμβασης της κυβέρνησης, πρόκειται για μια αεροπορική εταιρία που έλαβε συγκεκριμένες αποφάσεις για το επιχειρηματικό της μοντέλο και το πώς ήθελε να τοποθετηθεί στην αγορά και αυτές οι αποφάσεις προφανώς δεν απέδωσαν». «Ο κλάδος», διαβεβαίωσε, «θα αναδιαρθρωθεί, η δυναμικότητα θα απορροφηθεί… και η ανταγωνιστική αγορά θα συνεχίσει να λειτουργεί».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...