327
Ακυρωτικό μηχάνημα στο μετρό της Αθήνας | Alexandros Michailidis / SOOC

Η εισιτηριοδιαφυγή βυθίζει στα ελλείμματα τις συγκοινωνίες

Protagon Team Protagon Team 25 Οκτωβρίου 2016, 10:26
Ακυρωτικό μηχάνημα στο μετρό της Αθήνας
|Alexandros Michailidis / SOOC

Η εισιτηριοδιαφυγή βυθίζει στα ελλείμματα τις συγκοινωνίες

Protagon Team Protagon Team 25 Οκτωβρίου 2016, 10:26

Ζημιές που αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο, χρέη και ελλείμματα στους οργανισμούς και αυξημένη εισιτηριοδιαφυγή είναι η εικόνα των αστικών συγκοινωνιακών στην Αθήνα που θέτουν εν αμφιβόλω των βιωσιμότητά τους.

Οπως σημείωσε στο φύλλο της Τρίτης η «Καθημερινή», το 2015 ήταν χρονιά που αποτέλεσε ένα από τα χειρότερα παραδείγματα διαχείρισης συγκοινωνιακών φορέων.

Η κατάργηση του σώματος εθελοντών-ελεγκτών και του κινήματος «Δεν πληρώνω» καθιέρωσε μια νοοτροπία ασυδοσίας απέναντι στις συγκοινωνιακές υπηρεσίες και έχουν οδηγήσει σε εκτίναξη της εισιτηριοδιαφυγής που φέρνει στα όρια τις συγκοινωνίες

Τους τελευταίους μήνες έχουν αυξηθεί και τα περιστατικά καταστροφών του εξοπλισμού των μέσων ενώ αραίωσαν και οι έλεγχοι εισιτηρίων. Σε αυτές τις συνθήκες, οι οποίες συνοδεύονται από την αδράνεια του υπουργείου Υποδομών, όπως επισημαίνει η εφημερίδα, οι επιβάτες απομακρύνονται ολοένα και περισσότερο από τα ακυρωτικά μηχανήματα, χωρίς πάντως, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, να έχει μειωθεί η κινητικότητα στα μέσα μεταφοράς.

Τα στοιχεία των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες, δηλαδή μετρό, τραμ και ΗΣΑΠ) για το 2015 μιλούν για ζημίες μετά φόρων ύψους 78,2 εκατ. ευρώ, έναντι 36,4 εκατ. ευρώ το 2014! Οι λειτουργικές ζημίες άγγιξαν τα 32,6 εκατ. ευρώ έναντι 2,75 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ ο κύκλος εργασιών περιορίστηκε στα 103,8 εκατ. ευρώ από 129,7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.

Το 2016 οι συγκοινωνιακές εταιρείες παρουσιάζουν μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Το α΄ τρίμηνο του έτους τα έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών διαμορφώθηκαν σε 37,7 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 23,44% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2015 (49,2 εκατ. ευρώ).

Σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις, όπως αναφέρει η Καθημερινή, η εισιτηριοδιαφυγή κυμαίνεται μεταξύ 40 εκατ. ευρώ και 60 εκατ. ευρώ ετησίως, τα οποία θα μπορούσαν να καλύψουν μέρος της «μαύρης» τρύπας των συγκοινωνιακών φορέων.

Από την πλευρά της και ενώ οι διοικήσεις των εταιρειών τηρούν στάση αναμονής, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει εναποθέσει όλες τις ελπίδες της στην εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που θα εγκαινιαστεί στις αρχές του νέου έτους για τα οδικά μέσα ενώ στα μέσα σταθερής τροχιάς όχι πριν από το καλοκαίρι του 2017.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...