324
Οι εργαζόμενοι στους γαλλικούς σιδηροδρόμους απεργούν αλλά το κοινό δεν μοιάζει να ταλαιπωρείται | REUTERS/Christian Hartmann

Δεν τους ταλαιπωρούν οι απεργίες – έχουν smartphone

Protagon Team Protagon Team 18 Μαΐου 2018, 09:45
Οι εργαζόμενοι στους γαλλικούς σιδηροδρόμους απεργούν αλλά το κοινό δεν μοιάζει να ταλαιπωρείται
|REUTERS/Christian Hartmann

Δεν τους ταλαιπωρούν οι απεργίες – έχουν smartphone

Protagon Team Protagon Team 18 Μαΐου 2018, 09:45

Οι απεργίες στους γαλλικούς σιδηροδρόμους συνεχίζονται εδώ και επτά εβδομάδες και ενώ θα περίμενε κανένας σκηνές χάους και ταλαιπωρίας, η κατάσταση δεν είναι τόσο άσχημη. Οι επιβάτες έχουν βρει τρόπους να παρακάμπτουν τα προβλήματα που όντως υπάρχουν, με σύμμαχο το Διαδίκτυο και τα smartphones, το απαραίτητο πλέον αξεσουάρ στα χέρια καθενός.

Οι εργαζόμενοι στους γαλλικούς σιδηροδρόμους ζητούν να ανακληθούν οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για άνοιγμα του δικτύου στον ανταγωνισμό τα επόμενα χρόνια, αλλά και να μην περάσουν οι αλλαγές στο συνταξιοδοτικό. Απεργούν κυλιόμενα για δύο ημέρες κάθε πέντε ημέρες.

Θεωρητικά τουλάχιστον, γιατί ως τώρα δεν βλέπουμε τις γνωστές σκηνές ταλαιπωρίας, γράφει το BBC.

Αυτό γιατί η πληροφορία για τις επόμενες κινητοποιήσεις φτάνει άμεσα στους επιβάτες, που πράττουν ανάλογα.

Η ιστοσελίδα των SNCF, των γαλλικών σιδηροδρόμων, έχει λεπτομερές πρόγραμμα για το ποια δρομολόγια θα γίνουν και πότε. Καθώς οι απεργοί πρέπει να ειδοποιούν έγκαιρα για κάθε κινητοποίηση (είχαν δώσει μάλιστα και τρίμηνο πρόγραμμα!), η SNCF έχει τον χρόνο να προσαρμοστεί και αυτή.

Πλέον η πρόσβαση στην ιστοσελίδα είναι εύκολη και από το κινητό και όλα είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμα στο κοινό.

Το BBC παραδέχεται μάλιστα ότι είχε κανονίσει δύο φορές τις τελευταίες εβδομάδες ώστε το τηλεοπτικό συνεργείο να καταγράψει πολίτες να δυσκολεύονται να πάνε στον προορισμό τους, ωστόσο και τις δύο φορές δεν συνέβη τίποτα.

Μία κοπέλα που χρειαζόταν να ξυπνήσει νωρίς για να δώσει στο πανεπιστήμιο ένα μάθημα ενημερώθηκε ότι η ώρα εξέτασης μετατέθηκε για το μεσημέρι και έτσι θα απέφευγε τον πρωινό συνωστισμό. Αλλη μία γυναίκα διάβασε στην ιστοσελίδα της εταιρείας SNCF ότι θα κυκλοφορούν τα μισά δρομολόγια. Τελικά τα πράγματα δεν ήταν τόσο άσχημα όσο φοβόταν, ίσως ήταν καλύτερα και από ημέρες χωρίς απεργία.

Αν δεν επαρκούν ούτε αυτά, οι εφαρμογές για το μοίρασμα των αυτοκινήτων (carpooling) και η τηλεργασία, την οποία ευνοούν πολλές εταιρείες, παρακάμπτουν το πρόβλημα των απεργιών. Δίνουν μάλιστα το κίνητρο σε περισσότερες εταιρείες να σκεφτούν καλύτερα και αυτή τη λύση.

Αλλά τότε, τι θα νόημα θα έχει μια απεργία που δεν θα επηρεάζει σχεδόν κανέναν;