Advertisement
908
Υπέροχη, διαπεραστική Τίλντα Σουίντον | REUTERS/Stephane Mahe

Φύση, καπιταλισμός, Netflix: Ο,τι συζητείται στις Κάννες

Protagon Team Protagon Team 19 Μαΐου 2017, 20:59
Υπέροχη, διαπεραστική Τίλντα Σουίντον
|REUTERS/Stephane Mahe

Φύση, καπιταλισμός, Netflix: Ο,τι συζητείται στις Κάννες

Protagon Team Protagon Team 19 Μαΐου 2017, 20:59

Η τρίτη ημέρα του Φεστιβάλ των Καννών ήταν ακόμη πιο ζωηρή από τις προηγούμενες. Οι καλλιτέχνες το διασκέδασαν. Η 88χρονη πια -ελληνικής καταγωγής- σκηνοθέτρια Ανιές Βαρντά έδωσε ρεσιτάλ και κέρδισε όλα τα βλέμματα (και φιλιά) των γύρω της. Ο καλλιτέχνης JR έκανε τον καραγκιόζη μέχρι να βγάλει μία καλή φωτογραφία στον αέρα. Ο Πάνια Γιουμουμπάι, μέχρι χθες ένας άγνωστος ταϊλανδός ηθοποιός, έγινε παντού γνωστός χάρη στα σχέδια που καλύπτουν το πρόσωπό του και τα μέταλλα που καλύπτουν τα δόντια του.

Δημοσιογράφοι και φωτογράφοι έκαναν πλάκα, ακόμη και πουσάπς στην άσφαλτο, ενώ οι περαστικοί από το γαλλικό θέρετρο, που δεν είχαν την τιμή να είναι βρίσκονται στη μεγάλη γιορτή, ζητούσαν με σημειωματάκια μία περισσευούμενη πρόσκληση. Ανάμεσα στους καλεσμένους εμφανίστηκαν, με όλη τη δόξα μίας σταρ η Ριάνα, πολλά εκθαμβωτικά μοντέλα, και ένα από αυτά, η Μπέλα Χαντίντ έκανε την έκπληξη! Φόρεσε για πρώτη φορά στα χρονικά ένα φόρεμα που κάλυπτε ολόκληρα τα πόδια της από τη μέση και κάτω!

2017-05-19T125310Z_782925086_RC1B82D25050_RTRMADP_3_FILMFESTIVAL-CANNES (1)
Ο μυστήριος άνδρας με τα τατουάζ και τα μεταλλικά δόντια είναι ο ταϊλανδός Πάνια Γιουμουμφάι, ηθοποιός στην ταινία «A prayer before dawn» , μία από τις μεταμεσονύχτιες προβολές του φετινού φεστιβάλ (REUTERS/Stephane Mahe)

Πέρα από τον χαβαλέ, βασικά, η τρίτη ημέρα του φεστιβάλ ήρθε ως μία αργοπορημένη απάντηση στην πρώτη. «Η αλήθεια είναι ότι δεν ήρθαμε εδώ για τα βραβεία», είπε η ταλαντούχα Τίλντα Σουίντον. Αυτή η αλήθεια της απευθυνόταν στον σκηνοθέτη και πρόεδρο της κριτικής επιτροπής, Πέδρο Αλμοδόβαρ, ο οποίος την Τετάρτη εκφώνησε ένα σύντομο αλλά περιεκτικό κήρυγμα για τις πρακτικές που ακολουθεί το Netflix και τις ταινίες που προβάλλονται αποκλειστικά στην διαδικτυακή πλατφόρμα και όχι στον κινηματογράφο.

Τέτοια ταινία είναι και το «Okja» του νοτιοκορεάτη Μπονγκ Τζουν-χο, στο οποίο πρωταγωνιστεί η Σουίντον. Ενώ διαγωνίζεται στο 70ό φεστιβάλ των Καννών, για το κοινό θα προβληθεί -στις 28 Ιουνίου- σχεδόν αποκλειστικά στο Netflix και όχι στις αίθουσες του κινηματογράφου. «Δεν μπορώ να δεχθώ ότι μία ταινία διεκδικεί βραβείο κινηματογράφου, σαν τον Χρυσό Φοίνικα, αλλά δεν κάνει πρεμιέρα στα σινεμά», είχε σχολιάσει ο ισπανός βετεράνος του φεστιβάλ.

GettyImages-685143068
Ο Τζέικ Τζίλενχαλ, προβληματισμένος κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου (Getty Images/Ideal Image)

Οι πρωταγωνιστές της ταινίας -που παραπέμπει σε μία νεότερη, εξίσου τρυφερή, εκδοχή του «Ε.Τ. ο εξωγήινος»- ανέλαβαν στη συνέντευξη Τύπου της Παρασκευής να υπερασπιστούν την ταινία τους και το ίδιο το Netflix. «Ηρθαμε εδώ για να προβάλλουμε το φιλμ στο φεστιβάλ και στους ανθρώπους που έχουν συγκεντρωθεί εδώ από όλο τον κόσμο», τόνισε η Σουίντον.

«Δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή από τη σημερινή για αυτή την ταινία», πρόσθεσε ο συμπρωταγωνιστής της, Τζέικ Τζίλενχαλ. «Η πλατφόρμα ενός φιλμ, το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει, πόσα άτομα μπορεί να αγγίξει, είναι εξαιρετικά σημαντικό».

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Κατά μία ειρωνεία, η συζήτηση που προηγήθηκε για το Netflix στη συνέντευξη Τύπου της κριτικής επιτροπής, έφερε γρουσουζιά στην προβολή της ταινίας. Λόγω τεχνικού προβλήματος -που συνοδεύτηκε από έντονα γιουχαϊσματα των θεατών- έπρεπε να διακοπεί και να προβληθεί για δεύτερη φορά από την αρχή.

«Είμαι πολύ χαρούμενος που έγινε αυτό το πρωί. Σημαίνει ότι είχατε την ευκαιρία να δείτε την αρχή, δύο φορές» αστειεύτηκε ο σκηνοθέτης Μπονγκ Τζουν-χο. Αναφέρθηκε στην ουσία της ταινίας. Αφορά τον καπιταλισμό και τη σχέση του με τον άνθρωπο της σημερινής εποχής. «Είναι τυχαίο ότι ζούμε με αυτούς τους ρυθμούς, αλλά όταν θέλουμε να νιώσουμε ευτυχισμένοι, πηγαίνουμε στη φύση;», ρώτησε.

«Νομίζω ότι η ταινία διαπραγματεύεται τις ισορροπίες του κόσμου μας: πώς στέκεται ο καπιταλισμός απέναντι στο περιβάλλον και πώς έχει καταστρέψει τις φυσικές πηγές του», απάντησε παίρνοντας τον λόγο ο Τζίλενχαλ.

2017-05-19T165717Z_2114945145_RC1DB7D37600_RTRMADP_3_FILMFESTIVAL-CANNES
Διαφωνούν αλλά είναι αγαπημένοι: Πέδρο Αλμοδόβαρ (αριστερά) και Μπονγκ Τζουν-χο. Ανάμεσά τους η αμερικανίδα Τζέσικα Τσαστέιν (REUTERS/Jean-Paul Pelissier)

«Για μένα υπάρχει και κάτι ακόμα. Δεν είναι μόνο η φύση γύρω μας. Είναι και η ανθρώπινη φύση. Το συναισθηματικό περιβάλλον. Η παιδική μας ηλικία. Αυτό πρέπει επίσης να το συντηρήσουμε, να το διαφυλάξουμε», τόνισε η Σουίντον.

«Εκτός από το μήνυμα μιας ταινίας, πολύ σημαντική είναι και η ιστορική περίοδος που αυτή γυρίζεται. Και για όλους εμάς, που αγαπάμε τα ζώα, που θέλουμε να προστατέψουμε το περιβάλλον, αυτή είναι μία πολύ επικίνδυνη πολιτικά περίοδος – ιδιαίτερα στη χώρα μου. Για αυτό και το Netflix μπορεί να βοηθήσει σε αυτόν τον διάλογο, μεταφέροντας το μήνυμα σε εκατομμύρια θεατές στον κόσμο», τόνισε ο Τζίλενχαλ, επανερχόμενος στη γραμμή υπεράσπισης του Netflix.

GettyImages-685176214
Η γλυκύτατη Ανιές Βαρντά πλαισιωμένη από τον καλλιτέχνη JR και τον μουσικό Ματιέ Σεντίντ στην εκδήλωση για την προβολή της ταινίας «Visages, Villages» (Pascal Le Segretain/Getty Images/Ideal Image)

«Μου άρεσε πάρα πολύ η συνεργασία μου μαζί τους. Μου έδωσαν απόλυτη ελευθερία. Δεν είναι αυτό δεδομένο ξέρετε», σχολίασε με νόημα ο σκηνοθέτης σχετικά με τη συνεργασία του με το Netflix. «Δεν ανακατεύτηκαν ποτέ, με άφησαν να κάνω ό,τι θέλω. Το Netflix έχει τα δικαιώματα και ήρθε στις Κάννες. Αν ο κόσμος κρατήσει ένα ανοικτό μυαλό μπορεί ο χειρισμός της ταινίας να εξελιχθεί διαφορετικά και να βρεθούν κι άλλες λύσεις…», τόνισε.

Κι αν η ταινία δεν έχει διανομή σε αίθουσες κινηματογράφου, δεν χάνει ένα σημαντικό αριθμό θεατών; «Μα, εκατοντάδες υπέροχες ταινίες ξεκινούν από το φεστιβάλ των Καννών και δεν βρίσκουν ποτέ το δρόμο στη μεγάλη οθόνη!», υπενθύμισε η Σουίντον. «Ας είμαστε ψύχραιμοι. Ζούμε σε μεταβατικές εποχές για το σινεμά. Ολα είναι σε μία συνεχόμενη εξέλιξη. Εγώ, ως παραγωγός της ταινίας, είμαι ευγνώμων για την υποστήριξη του Netflix και τη στάση του απέναντι στην καλλιτεχνική ακεραιότητα του σκηνοθέτη μου…».