411
Ο βασιλιάς της Ολλανδίας χαιρετά τα πλήθη την Ημέρα του Βασιλιά, 27 Απριλίου, στην πόλη Ζβόλε | Andreas Rentz/Getty Images/Ideal Image

Η δεύτερη, κρυφή, ζωή του βασιλιά της Ολλανδίας είναι στα σύννεφα

Protagon Team Protagon Team 19 Μαΐου 2017, 07:00
Ο βασιλιάς της Ολλανδίας χαιρετά τα πλήθη την Ημέρα του Βασιλιά, 27 Απριλίου, στην πόλη Ζβόλε
|Andreas Rentz/Getty Images/Ideal Image

Η δεύτερη, κρυφή, ζωή του βασιλιά της Ολλανδίας είναι στα σύννεφα

Protagon Team Protagon Team 19 Μαΐου 2017, 07:00

Πώς ξεχνιέται ένας βασιλιάς -από τους λίγους που έχουν απομείνει σήμερα; Πώς ξεφεύγει από το όχι τόσο απαιτητικό αλλά ιδιαίτερα συμπυκνωμένο και βαρύ πρόγραμμα συναντήσεων, εκδηλώσεων, γκαλά κ.λπ.;

Πετά στα σύννεφα. Τα αφήνει όλα πίσω του. Εκεί δεν έχει τα καθήκοντα ενός μονάρχη, την πολύ τυπική υποχρέωση απέναντι σε 17 εκατομμύρια κατοίκους, αλλά την ουσιαστική ευθύνη μερικών δεκάδων επιβατών και του πληρώματος. Εκεί δεν παρουσιάζεται ως εξοχότατος βασιλιάς της Ολλανδίας, αλλά ως συγκυβερνήτης του αεροσκάφους.

386FEE68F5022F0787D5BB88142065E4
Ο Βίλεμ-Αλεξάντερ (δεξιά) ως συγκυβερνήτης αεροπλάνου της ΚLM

Αυτός είναι ο Βίλεμ-Αλεξάντερ της Ολλανδίας τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ολλανδική εφημερίδα και που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη, ο ίδιος μίλησε για πρώτη φορά για την κρυφή δεύτερη ζωή που έκρυβε όλα αυτά τα χρόνια ως πιλότος στις Βασιλικές Ολλανδικές Αερογραμμές (KLM).

Οι ολλανδοί υπήκοοι βέβαια γνώριζαν ότι ο βασιλιάς, που ανέλαβε τον θρόνο το 2013, μετά την παραίτηση της βασίλισσας Βεατρίκης, είχε την εμπειρία πιλότου, αλλά δεν ήξεραν ότι επρόκειτο ουσιαστικά για ένα δεύτερο επάγγελμα.

GettyImages-645879606
Η βασιλική οικογένεια, Γουλιέλμος-Αλέξανδρος και Μάξιμα με τις τρεις κορούλες τους, σε διάλειμμα από το σκι, στο Λεχ, της Αυστρίας τον περασμένο Φεβρουάριο (Jan Hetfleisch/Getty Images/Ideal Image)

Εργαζόταν δύο φορές τον μήνα, και πάντα ως συγκυβερνήτης. Καθώς δεν αναλάμβανε κυβερνήτης δεν ήταν υποχρεωμένος να αποκαλύπτει στους επιβάτες ότι αυτός που χειριζόταν το αεροσκάφος ήταν ο βασιλιάς τους. Μάλιστα, όπως είπε, σπάνια τον αναγνώριζαν, ιδίως όταν οι έλεγχοι στο εσωτερικό του αεροσκάφους έγιναν πιο αυστηροί. «Πριν από την 11η Σεπτεμβρίου η πόρτα στο πιλοτήριο ήταν ανοιχτή. Οι επιβάτες έμπαιναν συχνά για να ρίξουν μία ματιά και ήταν διασκεδαστικό που έβλεπαν εμένα μέσα», εξήγησε.

Είναι ένα «χόμπι», όπως είπε, που τον βοηθά να εγκαταλείπει τα βασιλικά καθήκοντα στο έδαφος και να συγκεντρώνεται σε κάτι εντελώς διαφορετικό.

«Εχεις ένα αεροσκάφος, επιβάτες και πλήρωμα. Εχεις την ευθύνη. Δεν μπορείς να πάρεις μαζί στους ουρανούς τα προβλήματά σου. Αυτό, για εμένα, είναι το πιο χαλαρωτικό πράγμα στην εργασία ενός πιλότου», σχολίασε ο βασιλιάς, ετών 50 και πατέρας τριών παιδιών.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το παλάτι, ο βασιλιάς έμαθε να πιλοτάρει πριν από 30 χρόνια, όταν ήταν ακόμη φοιτητής. Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 εργάστηκε ως εθελοντής πιλότος, αρχικά για τον οργανισμό ιατρικής φροντίδας African Medical Research & Education Foundation (AMREF) και στη συνέχεια για την Υπηρεσία Αγριας Ζωής της χώρας.

Τώρα ο ίδιος εξασκείται στο τιμόνι του Boeing 737, του είδους αεροσκαφών που θα αντικαταστήσουν σύντομα τον στόλο της εταιρείας.