499
Από την ημέρα έναρξης των Πανελληνίων εξετάσεων του 2016 | Alexandros Michailidis / SOOC

Από το νέο Λύκειο στο Πανεπιστήμιο με τέσσερις αλλαγές στο σύστημα

Protagon Team Protagon Team 17 Οκτωβρίου 2016, 12:42
Από την ημέρα έναρξης των Πανελληνίων εξετάσεων του 2016
|Alexandros Michailidis / SOOC

Από το νέο Λύκειο στο Πανεπιστήμιο με τέσσερις αλλαγές στο σύστημα

Protagon Team Protagon Team 17 Οκτωβρίου 2016, 12:42

Το μεγάλο ερώτημα που προέκυψε από το πακέτο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης (εκτός φυσικά από τη διδασκαλία των Θρησκευτικών, θέμα που παρά τον «ιερό συμβιβασμό» του Αλέξη Τσίπρα με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο επανέφερε με την εμφατική ομιλία του στο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ ο Νίκος Φίλης) έτσι όπως παρουσιάστηκε από τον υπουργό Παιδείας, είναι το πώς θα γίνεται η εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ από το νέο (διετές πλέον) Λύκειο, με την κατάργηση των Πανελληνίων εξετάσεων.

Ηδη η  Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής συζητά εντατικά για το θέμα σε μια προσπάθεια να καταλήξει σε λύση για το εξεταστικό σύστημα. Μάλιστα σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ημερησία», η διαβούλευση γίνεται επί τεσσάρων αξόνων οι οποίοι συμπυκνώνονται ως εξής:

Εξετάσεις για τα ΑΕΙ μετά το Απολυτήριο Λυκείου, δυνατότητα στους αποφοίτους να δοκιμάσουν την «τύχη» τους περισσότερες φορές σε σχέση με σήμερα, ο βαθμός του Λυκείου δεν θα είναι καθοριστικός για την επιτυχία, οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή και όχι σε τμήμα.

Οι τελικές αποφάσεις αναμένονται να ανακοινωθούν από το νέο έτος και οι αλλαγές στα σχολεία της χώρας θα ισχύουν στην Α΄ Λυκείου την επόμενη σχολική χρονιά (2017-2018).

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα τέσσερα βασικά ζητήματα επί των οποίων θα γίνει η συζήτηση στη Βουλή είναι τα εξής:

  1. Πότε θα γίνονται οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ποιος θα έχει την ευθύνη διεξαγωγής τους;
    Υπάρχει συμφωνία οι εξετάσεις να διεξάγονται μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης και της απόκτησης του Απολυτηρίου Λυκείου τον Ιούνιο, υπό την ευθύνη ενός ανεξάρτητου εξεταστικού φορέα προκειμένου να διασφαλιστεί το αδιάβλητο της διαδικασίας. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να δίνουν εξετάσεις περισσότερες της μιας φοράς προκειμένου να βελτιώνουν την επίδοσή τους, χωρίς ωστόσο να έχει διευκρινιστεί αν αυτές θα γίνονται μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα ή ετησίως.
  2. Ποιος θα είναι ο ρόλος των ΑΕΙ στη διαδικασία επιλογής των φοιτητών τους;
    Στο ζήτημα επικρατούν διαφορετικές απόψεις που δυσχεραίνουν τη δημιουργία συναινετικού κλίματος. Το πόρισμα το οποίο συνέταξε το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπό την προεδρία του Γιώργου Μπαμπινιώτη, το 2009, προβλέπει ότι στον προσδιορισμό της ύλης θα συμμετέχουν τα αντίστοιχα τμήματα των ΑΕΙ τα οποία θα καθορίζουν και το ύψος της βαθμολογίας εισαγωγής των υποψηφίων.
  3. Με ποια κριτήρια θα γίνεται η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Πρέπει να είναι καθοριστικός ο βαθμός στο Λύκειο;
    Το πόρισμα της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, υπό την προεδρία του Αντώνη Λιάκου, προβλέπει ότι «διαβατήριο» για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ αποτελεί η επίδοση στο Λύκειο. Ο τελικός βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τις γραπτές εξετάσεις στην Α΄ και τη Β΄ Λυκείου (Β’ και Γ’ αντίστοιχα με το ισχύον σύστημα) σε συνδυασμό με τους προφορικούς βαθμούς των τετραμήνων, καθώς και της βαθμολογίας των γραπτών εργασιών.
  4. Οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή ή σε τμήμα;
    Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας προβλέπει ότι οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή. Τα τμήματα, ωστόσο, θα διατηρηθούν στα ΑΕΙ. Κατά το πρώτο έτος σπουδών, οι φοιτητές θα παρακολουθούν κοινά μαθήματα σε ποσοστό έως και 80% και στη συνέχεια θα αποφασίζουν σε ποιο τμήμα θα συνεχίσουν τις σπουδές τους.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...