662
Εικόνα από τις έρευνες για το χαμένο Airbus. Συντρίμμια του βρέθηκαν στα ανοιχτά της Αλεξάνδρειας στις 20 Μαΐου | Egyptian Military/Handout via Reuters

Οι Αιγύπτιοι αμφισβητούν τον Καμμένο για το αεροπλάνο της EgyptAir

Protagon Team Protagon Team 24 Μαΐου 2016, 09:43
Εικόνα από τις έρευνες για το χαμένο Airbus. Συντρίμμια του βρέθηκαν στα ανοιχτά της Αλεξάνδρειας στις 20 Μαΐου
|Egyptian Military/Handout via Reuters

Οι Αιγύπτιοι αμφισβητούν τον Καμμένο για το αεροπλάνο της EgyptAir

Protagon Team Protagon Team 24 Μαΐου 2016, 09:43

Πέντε μέρες μετά την εξαφάνιση και τελικά συντριβή του μοιραίου αεροπλάνου της EgyptAir στη Μεσόγειο, το θρίλερ συνεχίζεται. Οχι μόνο οι αρμόδιοι μοιάζουν να εξακολουθούν να μην έχουν ακριβή ιδέα για το τι συνέβη – μόλις την Τρίτη το μεσημέρι οι Αιγύπτιοι έκαναν λόγο για ενδείξεις έκρηξης στην καμπίνα, για να αναιρέσουν λίγη ώρα αργότερα – αλλά από επίσημα χείλη διατυπώνονται ανακόλουθες δηλώσεις και αντικρουόμενες πληροφορίες.

Αιγύπτιος αξιωματούχος δήλωσε τη Δευτέρα ότι το Airbus της πτήσης MS804 Παρίσι – Κάιρο, το οποίο χάθηκε την Πέμπτη ανοιχτά της Καρπάθου δεν έκανε ελιγμούς ούτε άλλαξε πορεία, σε αντίθεση με ό,τι είχε ισχυριστεί ο έλληνας υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος.

Τις πρώτες ώρες μετά την εξαφάνιση από τα ραντάρ του μοιραίου αεροπλάνου, ο κ. Καμμένος με κάθε επισημότητα, σε συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Αμυνας, είχε δηλώσει ότι το αεροσκάφος είχε πραγματοποιήσει αριστερή στροφή 90 μοιρών και στην συνέχεια δεξιά στροφή 360 μοιρών προτού χάσει κατακόρυφα ύψος.

Ωστόσο, ο αιγύπτιος αξιωματούχος είπε ότι δεν υπήρξε καμία ασυνήθιστη κίνηση του αεροσκάφους. Ο Εχάντ Αζμί, επικεφαλής της αιγυπτιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δήλωσε στο Associated Press ότι το Airbus A320 πετούσε στην κανονική του πορεία στο ύψος των 37.000 ποδιών προτού χαθεί από τα ραντάρ.

«Αυτό το γεγονός υποβαθμίζει όλα όσα ειπώθηκαν από ελληνικής πλευράς για ξαφνική απώλεια ύψους του αεροσκάφους πριν εξαφανιστεί από τα ραντάρ» τόνισε ο Εχάντ Αζμί.

BBC: Ανακολουθίες στις δηλώσεις Ελλήνων και Αιγυπτίων

Το BBC σημειώνει ότι δεν είναι ξεκάθαρη η αιτία της ανακολουθίας που υπάρχει στις δηλώσεις μεταξύ των ελλήνων και των αιγύπτιων αξιωματούχων για τις συνθήκες συντριβής του αεροσκάφους.

Και υπενθυμίζει τις δηλώσεις του κ. Καμμένου για τους δυο απότομους ελιγμούς του αεροσκάφους και την απώλεια ύψους περίπου 25.000 ποδιών προτού συντριβεί στην θάλασσα.

Ο αιγύπτιος αξιωματούχος πρόσθεσε ότι δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα με το αεροπλάνο όταν αυτό εισήλθε στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο και μάλιστα, όπως υπογράμμισε, οι αιγυπτιακές αρχές παρακολουθούσαν το ίχνος του για περίπου ένα με δυο λεπτά προτού εξαφανιστεί.

Οι ελληνικές αρχές είχαν αναφέρει ότι μίλησαν με τον πιλότο του αεροσκάφους όταν αυτό πετούσε πάνω από την Κέα και όλα έβαιναν καλώς. Ωστόσο, όταν επιχείρησαν να επικοινωνήσουν ξανά με τον πιλότο στις 02.27 (τοπική ώρα) και παρά τις επανειλημμένες προσπάθειές τους δεν έλαβαν καμία απάντηση. Ο αιγύπτιος αξιωματούχος διέψευσε επίσης τα δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Αιγύπτου είχαν επικοινωνία με τον πιλότο.

Τα περί έκρηξης επιβεβαιώνουν οι Αιγύπτιοι

Το αεροπλάνο της EgyptAir, ένα Airbus Α320, είχε απογειωθεί τη νύχτα της περασμένης Τετάρτης (18 Μαΐου) από το «Σαρλ ντε Γκολ» Παρίσι με προορισμό το Κάιρο της Αιγύπτου. Πετώντας με κατεύθυνση νοτιοανατολικά, είχε αφήσει πίσω του την Κρήτη και την Κάρπαθο και απείχε 40 λεπτά από τον προορισμό του. Τότε χάθηκαν τα ίχνη του. Η πτήση MS804 της EgyptAir έμελλε να χαθεί στα νερά της Μεσογείου: Υστερα από μια μεγάλη επιχείρηση των ελληνικών και των αιγυπτιακών Ενόπλων Δυνάμεων, τα ίχνη του μοιραίου αεροπλάνου βρέθηκαν 290 χλμ. βόρεια της Αλεξάνδρειας, το μεσημέρι της Παρασκευής (20 Μαΐου). Βρέθηκαν ορισμένα προσωπικά αντικείμενα των επιβατών, αλλά και μέλη τους. Επίσης ένα κάθισμα και άλλα μέρη της καμπίνας καθώς και σωσίβια.

Οι έρευνες δεν σταμάτησαν – καθώς έπρεπε να βρεθεί το μαύρο κουτί του μοιραίου αεροσκάφους. Και να γίνει απολύτως σαφές αν πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια, όπως όλο και περισσότεροι υπαινίσσονται, ή για ένα δυστύχημα. Ωστόσο ο Τιμ Τέιλορ, ειδικός στις θαλάσσιες έρευνες, μιλώντας στο CNN ανέφερε ότι η περιοχή – στόχος των ερευνών είναι από τις πιο βαθιές της Μεσογείου. Σε ορισμένα σημεία το βάθος φθάνει ως και τα 3 χιλιόμετρα και η προσπάθεια ανίχνευσης των σημάτων, που στέλνουν τα μαύρα κουτιά, γίνεται εξαιρετικά δύσκολη.

Το πρωί του περασμένου Σαββάτου, γαλλικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν πως το Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων (ΒΕΑ) επιβεβαίωσε πώς από το μοιραίο αεροσκάφος καταγράφηκε εκπομπή σημάτων που δείχνουν ότι υπήρχε καπνός στην καμπίνα…

Κάτι τέτοιο επιβεβαίωσαν μόλις την Τρίτη οι Αιγύπτιοι. Η ιατροδικαστική εξέταση σε ανθρώπινα μέλη που βρέθηκαν στη θάλασσα στο σημείο πτώσης του αεροσκάφους της Egypt Air δείχνουν ότι υπήρξε έκρηξη, ανέφερε μέλος της ομάδας που ερευνά τις συνθήκες του δυστυχήματος. Ωστόσο με νέα ανακοίνωσή της η ομάδα που διεξάγη τις έρευνες διέψευσε τις δηλώσεις του ανώνυμου αξιωματούχου.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...