401
O Αλέξης Τσίπρας (αριστερά) με τον πρόεδρο της κινεζικής COSCO Ξου Λιρόνγκ (δεύτερος από δεξιά) και τους διερμηνείς στο Μαξίμου. Μια ωραία ατμόσφαιρα | ΓτΠ ANDREA BONETTI

Η μεταξωτή φανφάρα

O Αλέξης Τσίπρας (αριστερά) με τον πρόεδρο της κινεζικής COSCO Ξου Λιρόνγκ (δεύτερος από δεξιά) και τους διερμηνείς στο Μαξίμου. Μια ωραία ατμόσφαιρα
|ΓτΠ ANDREA BONETTI

Η μεταξωτή φανφάρα

Η φανφάρα ταιριάζει απόλυτα στα ολοκληρωτικά καθεστώτα και ο Πρωθυπουργός μας φαίνεται ότι έχει αθεράπευτα εθιστεί σ’ αυτήν. Αν και εκλεγμένη, η κυβέρνησή του τείνει να καταστήσει τη χώρα κράτος ολοκληρωτικό, όπου ελευθερία, μέλλον και ζωή θα έχουν μόνον οι στρατιές των ακολουθούντων:

«Κίνηση που θα καταστήσει τον δρόμο του μεταξιού συντομότερο», χαρακτήρισε την υπογραφή της συμφωνίας του ΤΑΙΠΕΔ με την Cosco για τον ΟΛΠ, η οποία έγινε λίγο μετά τις 12.00 το μεσημέρι της Παρασκευής στο Μέγαρο Μαξίμου.

Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω, αν έχει ιδέα για ποιο πράγμα μιλάει, αλλά και στις δηλώσεις του έρχεται δεύτερος, με καθυστέρηση ακριβώς 30 χρόνων. Τον πρόλαβαν ο δικτάτορας της Τουρκίας, στρατηγός Εβρέν, και ο «πρωθυπουργός» του, Τουργκούτ Οζάλ, όταν η χώρα έμπαινε σε μια Κοινή Αγορά των ασιατικών ισλαμικών χωρών και δημιουργούσε δυο κέντρα ισλαμικών ερευνών, ένα πολιτικοοικονομικό στην Αγκυρα και ένα ιστορικοπολιτιστικό στην Κωνσταντινούπολη. Σκοπός ήταν να μετατραπεί σε ηγέτη των μουσουλμανικών κρατών.

Eπειδή η προχειρότητα, η ανικανότητα και η έλλειψη οποιουδήποτε σχεδίου στις κινήσεις της είναι φανερό ότι την οδηγεί στην κατάρρευση, προχωρά με βήματα σταθερά στην επαναφορά της εποχής των πιστοποιητικών κοινωνικών φρονημάτων

Σε αυτά τα πλαίσια, η Τουρκία είχε ξεκινήσει επαφές και με την Κίνα και, στις 13 Μαΐου 1986, ανάγγειλε την «επαναλειτουργία του αρχαίου δρόμου του μεταξιού, που θα ένωνε, σιδηροδρομικά αυτή τη φορά, την Τουρκία με την Κίνα συντομεύοντας το ταξίδι κατά δέκα ημέρες».

Φανφάρα ήταν τότε του Οζάλ, φανφάρα είναι και τώρα του Τσίπρα. Επειδή, πια, η ολοκλήρωση της επαναλειτουργίας του δρόμου του μεταξιού βρίσκεται στα σκαριά.

Πρόκειται για τον λεγόμενο και «χαλύβδινο δρόμο του μεταξιού» ή Iron Silk Road που συνδέει σιδηροδρομικά την Κίνα με την Τουρκία, και μέσω της υποθαλάσσιας σύνδεσης στον Βόσπορο, καταλήγει στα ευρωπαϊκά εδάφη. Κατόπιν, υπάρχει η επιλογή της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την υπόλοιπη Ευρώπη, μέσω Βουλγαρίας ή Ελλάδας. Με την Βουλγαρία να προηγείται στις προτιμήσεις των επενδυτών, ακριβώς χάρη στην πολιτική της «πρώτης φοράς Αριστεράς». Που τα έχει κάνει μπάχαλο με την εξωτερική της πολιτική αλλά και με την εξώθηση των ελληνικών επιχειρήσεων να μετεγκατασταθούν στη Βουλγαρία.

Κι επειδή η προχειρότητα, η ανικανότητα και η έλλειψη οποιουδήποτε σχεδίου στις κινήσεις της είναι φανερό ότι την οδηγεί στην κατάρρευση, προχωρά με βήματα σταθερά στην επαναφορά της εποχής των πιστοποιητικών κοινωνικών φρονημάτων. Η επίσημη σύμπραξη πειθαρχικού της ΕΣΗΕΑ με τον επί της κατάληψης των ΜΜΕ και της τηλεοπτικής προπαγάνδας αρμόδιο υπουργό απλά σκεπάζει την στοχοποίηση των αντιθέτων σε επίπεδο κοινωνίας.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...