786
|

Πώς προσλαμβάνεσαι στο Τσίρκο του Ήλιου;

Πώς προσλαμβάνεσαι στο Τσίρκο του Ήλιου;

Ο εμπνευστής του, Guy Laliberté, ήθελε κάτι φαντασμαγορικό χωρίς όμως να χρησιμοποιήσει ζώα όπως δυστυχώς σε πολλά κλασικά του είδους. Με την  πάροδο των χρόνων οι καλλιτέχνες του κατάφεραν να εντυπωσιάσουν όλο τον πλανήτη ακόμα και αν υπήρχε η αίσθηση κινδύνου για τη ζωή τους, όπως συνέβη πέρσι στο Λας Βέγκας με τον θάνατο της ακροβάτριας Σάρα Γκουιγιάρ-Γκιγιό. Φέτος τον Σεπτέμβριο θα έρθει για τρίτη συνεχόμενη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζοντας το έργο Quidam (Κιντάμ), αλλά με τη διαφορά ότι τώρα εκτός της Αθήνας θα έχει και η Θεσσαλονίκη το προνόμιο να φιλοξενήσει τις παραστάσεις του. Μπορεί το εισιτήριο να είναι τσιμπημένο για τα ελληνικά δεδομένα(28 ευρώ, οι άνεργοι) αλλά το αποτέλεσμα αξίζει. Πριν λίγες μέρες ο Luc Ouellette, καλλιτεχνικός διευθυντής του περίφημου Τσίρκου του Ήλιου (Cirque de soleil) ήρθε στην χώρας μας και έτσι μας μίλησε για εκείνες τις λεπτομέρειες που μετέτρεψαν ένα τσίρκο σε υπερθέαμα.

1.Πώς προσλαμβάνεται ένας καλλιτέχνης και για πόσο καιρό μπορεί ένας ακροβάτης να παραμείνει ενεργός;

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσληφθεί ένας ακροβάτης από το Τσίρκο. Μπορεί κανείς να στείλει το βιογραφικό και τη φωτογραφία του στο Cirque du Soleil, να εντοπιστεί από κάποιον κυνηγό μας ταλέντων που ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο σε διάφορα event, να συμμετέχουν στις ακροάσεις που οργανώνει το τσίρκο σε μεγάλες πόλεις ή ακόμη και να έχουν μια ιδιωτική ακρόαση στα γραφεία μας στο Λας Βέγκας. Αν πρόκειται για μια υπάρχουσα παράσταση τότε ζητάμε από το τμήμα διανομής ρόλων (κάστινγκ) να μας βρει ένα συγκεκριμένο προφίλ καλλιτέχνη και έτσι εκείνοι ψάχνουν για τον καταλληλότερο για τον ρόλο. Για τη δημιουργία, υπάρχει ένα ειδικό τμήμα Casting που εργάζεται στενά με την ομάδα του δημιουργικού τμήματος ώστε να διαμορφώσουν από κοινού το καλύτερο δυνατό καστ.

2.Πόσο χρονών είναι ο γηραιότερος καλλιτέχνης;

Είναι ένας 82άχρονος κλόουν στην παράσταση Mystere στο Λας Βέγκας. Αν ένας καλλιτέχνης παραμένει σε καλή φυσική κατάσταση, συμβάλλει στην παράσταση και είναι συνεργάσιμος με τους υπόλοιπους εργαζόμενους, τότε μπορεί να παραμείνει στην παράσταση όσο μπορεί. Πάντως η ιδανική ηλικία για να υποβάλλει ένας ακροβάτης αίτηση στο Cirque du Soleil είναι τα 18.

3.Υπάρχουν ακροβάτες που έχουν σχέση μεταξύ τους; Αυτό επηρεάζει το αποτέλεσμα;

Φυσικά και υπάρχουν. Πρώτα βέβαια τους προσλαμβάνουμε για το ταλέντο και τον επαγγελματισμό τους και όταν έρθει η ώρα της παράστασης θα πρέπει να αφήσουν τα προσωπικά τους έξω από τον χώρο εργασίας.

4.Ο Θεσσαλονικιός θα υποδεχτεί το Τσίρκο με τον ίδιο ενθουσιασμό όπως κάποιος στη Νυρεμβέργη; Δεδομένου ότι κάθε χώρα και πόλη έχει το δικό της πολιτιστικό υπόβαθρο, το ενδιαφέρον το κόσμου σε όλες τις χώρες είναι το ίδιο;

Θα είναι η πρώτη φορά που το Τσίρκο θα επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη, οπότε είναι δύσκολο να συγκριθεί με οποιαδήποτε από τις πόλεις που ήδη έχουμε επισκεφτεί. Είμαι βέβαιος ότι θα είναι μια μεγάλη επιτυχία. Πάντως σε κάθε περιοχή η αντίδραση είναι διαφορετική και εκεί έγκειται η ομορφιά με το να δίνεις παραστάσεις μπροστά σε ανθρώπους με διαφορετικό υπόβαθρο. Ένα πράγμα που όλες οι πόλεις έχουν κοινό είναι η αγάπη που δείχνουν για το Cirque du Soleil ενώ έχει και σημασία και το πώς την εκφράζουν συχνά. Σε μια περιοδεία στην Ιαπωνία το κοινό δεν έδειξε τόσο ενθουσιασμένο αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τους άρεσε λιγότερο. Μου αρέσει να κοιτάζω τη χαρά στα πρόσωπα των ανθρώπων όταν φεύγουν και η χαρά αυτή ισχύει σε όλο τον κόσμο.

5.Ποια είναι η διαδικασία για να δημιουργηθεί ένα έργο όπως το Quidam;

Θα πάρει έναν γεμάτο χρόνο στους δημιουργούς ώστε να συνθέσουν μια παράσταση. Ο Διευθυντής Δημιουργικού Τμήματος παρουσιάζει τις ιδέες του και στη συνέχεια μια ειδική ομάδα θα αναλάβει να δημιουργήσει/πραγματοποιήσει μια παράσταση. Η εκπαίδευση ξεκινά 8 μήνες πριν από την πρεμιέρα.

6.Τι ακριβώς κάνει ένας καλλιτεχνικός διευθυντής, όπως εσείς;

Με την ομάδα μου φροντίζουμε να διαφυλάξουμε το concept της παράστασης  αναλαμβάνοντας τα κοστούμια, την προπόνηση, τα σκηνικά και την ιατρική κάλυψη της παράστασης. Προσπαθούμε έτσι να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμφάνιση μέρα με τη μέρα. Πιστεύω ακράδαντα ότι μια χαρούμενη και υγιής ομάδα θα αποδώσει καλύτερα και έτσι είμαι πάντα εκεί μαζί τους παρακολουθώντας την παράσταση ώστε με τις παρεμβάσεις μου να διασφαλίσω ότι δουλεύουν σωστά.

7.Πώς επιτυγχάνεται η τεχνική αρτιότητα των ακροβατών που βλέπουμε;

Πρόκειται για μια διαρκή αναζήτηση. Μπορούν πάντα να γίνουν καλύτεροι καλλιτέχνες αλλά αυτό χρειάζεται δουλειά, δουλειά, δουλειά! Επειδή αυτό που κάνουν στην παράσταση είναι πολύ συγκεκριμένο η εκπαίδευσή τους πρέπει να είναι ισορροπημένη με το σώμα τους. Ο καθένας έχει τις δικές του ανάγκες. Κάποιοι μπορεί να χρειάζονταν πιλάτες, κάποιοι άλλοι ενδυνάμωση με βάρη, ενώ υπάρχουν και καλλιτέχνες που κάνουν πολεμικές τέχνες. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να φροντίζουν το σώμα τους καθότι αυτό είναι το εργαλείο της δουλειά τους. Η δυσκολία τους είναι να παραμείνουν πειθαρχημένοι όταν αλλάζουμε πόλη κάθε εβδομάδα καθώς χρειάζονται τις ίδιες παροχές.

Μάθετε περισσότερο για την παράσταση Κιντάμ και το Τσίρκο του Ήλιου εδώ

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News