Αναζήτηση:

Διαφήμιση

Διαφήμιση

ΠΑΙΔΕΙΑ Κολλέγιο Αθηνών εκπαίδευση Σχόλια

Κολλέγιο Αθηνών: Η εποχή της παρακμής



του ειδικού συνεργάτη μας Τ.Μ.Λ.

Διαβάζουμε ότι ο πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης, θέλει να κρατήσει το θέμα του εξεταστικού ψηλά και ως εκ τούτου τα προβλήματα της παιδείας μας θα περάσουν στα ψιλά. Στα ψιλά άλλωστε πέρασε ότι την «ανανέωση της παιδείας» έχει αναλάβει ο πρόεδρος του Αρσακείου που, ενώ δαπανά για ίδρυση παραρτημάτων, δεν αρθρώνει εκπαιδευτική πρόταση, αν και παλιότερα στο Αρσάκειο δοκιμάζονταν δάσκαλοι και εκπαιδευτικές μέθοδοι.
Κι από το κατά φήμη «συντηρητικό» Αρσάκειο ας μην περιμένουμε προκοπή! Περιμένουμε όμως από το έτερο ισότιμο προς τα δημόσια σχολείο να αντιπροτείνει κάτι στα κουρασμένα προγράμματα της Πολιτείας. Εννοούμε το Κολλέγιο Αρρένων ―νυν Αθηνών― το πάλαι ποτέ πανίσχυρο ελέω Βενιζέλου, Μπενάκη, Δέλτα, με ιδρυτικό νόμο που του παρείχε τη δυνατότητα να πειραματιστεί, να αλλάξει, να προτείνει.
Μαθητές του και μη, πριν κάποιες δεκαετίες, ήξεραν το Κολλέγιο ως το σχολείο με πειραματικά προγράμματα, όπου εργαστήρια, βιβλιοθήκη, πρωτοβουλίες μαθητών ξεπερνούσαν κάθε προσδοκία και δικαιολογημένα έφερε τον τίτλο του, συναγωνιζόμενο τα αγγλοσαξονικά κολλέγια.
Μύθος ή πραγματικότητα; Δεν ξέρουμε. Η σύγκριση με το παρελθόν του, όμως, φαίνεται ότι ευτελίζει το παρόν του, όπως το ζουν οι αρκετές χιλιάδες γονέων και μαθητών του, οσμιζόμενοι πως πειθήνια κι άκριτα συμβιβάζεται με όσα στην παιδεία μας κατακρίνονται αλλά δεν αλλάζουν. Κι ακόμα το βλέπουν εναγώνια να δαπανά ποσά για γήπεδα, κλειστά γυμναστήρια και κολυμβητήρια, εγκαταστάσεις υπερβολικές για τα σχολικά μέτρα, που υπαγορεύουν ανάλογες αθλητικές εκδηλώσεις, που μας γυρίζουν σε εποχές επταετίας και αλκίμων, που οι προετοιμασίες και η πραγματοποίησή τους παίρνουν μερίδιο από πρόγραμμα άλλων μαθημάτων• αποτέλεσμα το ήδη στραπατσαρισμένο πρόγραμμα της Πολιτείας, ξεδοντιάζεται από παράτες με παρεπόμενο την υποβάθμιση του προγράμματος των μαθημάτων στη συνείδηση των μαθητών.
Κι ακόμα οι γονείς βλέπουν τους δασκάλους να επιδίδονται σε αγώνα επίδειξης και μοντερνισμού, με προχειροκαμωμένα εκπαιδευτικά λογισμικά ―άραγε δοκιμάστηκαν και αξιολογήθηκαν ως διδακτικά και παιδαγωγικά εργαλεία;― για να φανεί το ιστορικό ίδρυμα «πρωτοπόρο» στην εφαρμογή των απαρχαιωμένων πλέον προγραμμάτων που η αγωνία της ψωροκώσταινας να μη χαθούν εοκικά κονδύλια, τα εισάγει στα σχολεία μας• κι ακόμα ακούν για τους έχοντες τα ηνία του Κολλεγίου ότι απεμπόλησαν το δικαίωμα της στήριξης από σωματείο στις ΗΠΑ, που σοφά οι ιδρυτές του είχαν προβλέψει ως ασπίδα απέναντι στις κακοτοπιές του ελληνικού πολιτικού και εκπαιδευτικού σκηνικού.
Αναρωτιόμαστε: ανικανότητα ή σκοτεινές χείρες λυμαίνονται τα ισότιμα εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως συμβαίνει σε τόσα και τόσα ιδρύματα στη χώρα μας;
 

 

ένα άρθρο των πρωταγωνιστών